چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری‌انلاین: محمود عباس نسبت به خطر وقوع انتفاضه در فلسطین به دلیل تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی هشدار داد.

محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از سفرش به مسکو، سه‌شنبه 31 شهريور در پاریس با فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه دیدار کرد.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه وارد پاریس شد و روز سه‌شنبه با فرانسوا اولاند دیدار و با او درخصوص راه‌های پیشبرد روند صلح گفت‌و‌گو کرد.

اولاند نیز پس از دیدار با عباس خواهان "آرامش و احترام به اصول" شد. این درخواست رئیس‌جمهور فرانسه در پی خشونت‌ها در محوطه‌های مسجد الاقصی مطرح شد.

سفر عباس به فرانسه پیش از سفرش به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری المنار،عباس همچنین در نشستی با شهردار پاریس روابط دوستانه و قوی فلسطین و فرانسه را ستود و گفت: ما به این روابط تاریخی احترام ویژه‌ای می‌گذاریم و به دنبال افزایش و تقویت این روابط در راستای منافع مشترک دو کشور هستیم.

شهردار پاریس نیز در مراسم استقبال از عباس، عالی‌ترین نشان شهرداری پاریس را به او اعطا کرد و گفت: این مدال برای قدردانی از فعالیت‌های شما در راستای برقراری صلح و تقویت روابط دوستی میان دو کشور است.

عباس در حاشیه این مراسم گفت: دوست دارم در مرکز شهرداری پاریس باردیگر تاکید کنم که دست فلسطینی‌ها برای صلح و دوستی به سوی همه دراز است، صلحی که ما تلاش می‌کنیم نه تنها برای خود که برای اسرائیل و نیز تمامی کشورهای منطقه محقق شود. صلحی که بر پایه حق، عدالت، قانون، احترام و اعتماد متقابل باشد، به نفع همه و نسل امروز و فردای ماست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر لزوم احترام به مقدسات مذهبی و آزادی دینی برای همه به ویژه در قدس شرقی گفت: در صورتی که اراده و نیات صادقانه وجود داشته باشد و از زورگویی و تعصبات مذهبی دوری شود، صلح برقرار می‌شود و اکنون بیشترین چیزی که شهر قدس، ساکنان و مقدسات آن نیاز دارند، صلح است.

او ادامه داد: ما همواره تاکید کرده‌ایم در سایه احترام متقابل، پایتخت ما قدس شرقی می‌تواند به روی پیروان تمامی ادیان آسمانی گشوده باشد.

عباس در ادامه اجرای طرح صلح عربی که از سال 2002 ارائه شده و سازمان همکاری اسلامی آن را تایید کرده را خواستار شد؛ طرحی که درصورت پایداری اسرائیل به مفاد آن، 57 کشور عربی و اسلامی روابط عادی با اسرائیل آغاز می‌کنند.

این مقام فلسطینی به صورت ویژه از شورای شهر پاریس به خاطر حمایت از طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین تقدیر و از انجمن ملی و سنای فرانسه تشکر و ابراز امیدواری کرد این امر در موضع فرانسه مبنی بر حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاثیر گذار باشد.

عباس در ادامه همکاری پاریس با شهرهای فلسطین شامل بیت لحم، اریحا و رام الله را ستود و گفت: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که فرانسه از فلسطین حمایت سیاسی کرده و این حمایت تاثیر ملموس و ارزشمندی در کمک به ایجاد و راه‌اندازی نهادهای دولت آتی ما داشت.

کد خبر 308217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha