همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه جشنواره‌ بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با معرفی برگزیدگان و تقدیر از مرضیه برومند برگزار شد.

مرضیه برومند

به گزارش ایسنا، در این مراسم که صبح امروز 14 مهر ماه برگزار شد، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان ، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ، مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهر همدان و هنرمندان حاضر بودند.

مرضيه برومند در هنگام تقدیرش در سخنانی خطاب به هنرمندان حاضر در جشنواره گفت: در سال‌های گذشته اجرای نمایش به این راحتی نبود، هنرمندان نسل ما بسیار تلاش کردند و اکنون شما حاصل زحمات من و دیگر هنرمندان هستید.

این کارگردان سخنانش را اینگونه ادامه داد: شما بهترین جایزه و بزرگداشت برای من هستید.

وی خاطب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم نیز گفت: امید ایران به شماست؛ ایران و فرهنگ ما به شما نیاز دارد، شما ادامه من هستید و تا زمانی شما باشید من هرگز نمی‌میرم.

در ادامه رضا بابک، بهرام شاه‌محمدلو ، علی مرادخانی ، محمد ابراهیم الهی‌تبار ، فاضل عبادی با حضور روی سن از مرضیه برومند تقدیر کردند.

تئاتر عروسکی با تلاش مرضیه برومند به ثبات رسید

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی گفت: تئاتر عروسکی با تلاش‌های مرضیه برومند به ثبات رسید.

علی مرادخانی هم با بیان اینکه باید تلاش کنیم تئاتر کودک و نوجوان در سایر استان‌های کشور هم رونق پیدا بکند، اظهار کرد: هر شهر باید سالن مخصوص اجرای تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر گنجینه مهمی است که باید حفظ و نگهداری شود؛ افزود: امسال استقبال از تئاتر کودک و نوجوان در همدان بسیار مطلوب و قابل تقدیر بود.

مرادخانی تصریح کرد: مرکز هنرهای نمایشی باید ضمن حمایت از نمایش‌های کودک و نوجوان، زمینه حضورگروه های داخلی در فضاهای بین‌المللی فراهم کند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرضیه برومند در عرصه تئاتر با بیان اینکه در سال‌های اخیر تئاتر عروسکی جایگاه مناسب خود را یافته است،افزود: این تئاتر با تلاش‌های مرضیه برومند به ثبات رسیده و امیدواریم روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره بیست و دوم به اتمام رسید و امیدواریم این جشنواره در همدان سه رقمی شود.

130 هزار تماشاچی بر ادامه راه جشنواره در همدان مهر تایید زدند

فاضل عبادی هم در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره، تئاتر را مادر همه هنرها دانست و اظهار کرد: در این دوره از جشنواره میهمان‌هایی از استان‌های مختلف ایران و ده کشور جهان در همدان حضور داشتند.

این مسوول حضور 130 هزار تماشاچی در طول برگزاری جشنواره را مهر تاییدی بر ادامه راه این جشنواره در همدان دانست.

وی افزود: این بزم باشکوه برای احترام به کودکان و نوجوانان این دیار برگزار و به زیور حضور هنرمندان تئاتر آراسته شد تا آینده‌ای پر از امید برای کودکان دنیا ترسیم شود.

وی با قدردانی از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به عنوان نماینده فرهنگی دولت تدبیر و امید در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، از زحمات مسئولان استانی و عوامل اجرایی که در طول برگزاری این جشنواره سختی ها را به جان خردیدند؛ تشکر می کنم.

عبادی تصریح کرد: وزیر فرهنگ نواز ارشاد، امسال را به نام هنر تئاتر نامگذاری کرده و در این جشنواره نیز شهرام کرمی سهام‌دار شکوه و جلال این حضور است.

او افزود:در این دوره از جشنواره 480 هنرمند در قالب 48 گروه نمایشی در 8 بخش خردسال، کودک، نوجوان، بین الملل، خیابانی، نمایش نامه نویسی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و تئاتر دانش آموزی حضور داشتند.

رئیس بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: واگذاری بخش عمده‌ای از برگزاری جشنواره به بخش خصوصی، تامین محتوای تربیتی و آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای مناسب، توجه به عدالت فرهنگی و صرفه جویی بدون شعار از ویژگی‌های جشنواره بیست و دوم بود.

عبادی با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در برگزار ی این جشنواره ادامه داد: اخبار کامل این جشنواره به پشتوانه حضور رسانه‌ها با قوت و قدرت بازتاب داده شد.

کد خبر 309644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha