همشهری آنلاین: ایر فرانس (Société Air France SA) یک شرکت هواپیمایی متعلق به فرانسه و یکی از بزرگترین شرکت‌های خطوط هوایی دنیا است.

ایرفرانس

مقر ایر فرانس در ترمبلی فرانسه در شمال پاریس قرار دارد. این شرکت عضو مؤسس اتحادیه جهانی اسکای تیم (Skyteam) است.

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۰ به ۳۲ مقصد در داخل فرانسه پرواز می‌کرد. همچنین این شرکت به ۱۵۴ مقصد در دنیا که در ۹۱ کشور قرار دارند برای جابجایی بار پرواز می‌کند.

مرکز پروازهای این شرکت فرودگاه شارل دوگل پاریس است. فرودگاه‌های اورلی پاریس، لیون- سنت اگزوپری، فرودگاه ساحلی نیس نیز به عنوان هاب ثانویه خدمت می‌کنند.

ایر فرانس در ۷ اکتبر سال ۱۹۳۳ از ادغام ایر ارینوت، ایر یونیون، شرکت پرتال هوایی عمومی، شرکت بین‌المللی ناوبری فرانسه و حمل و نقل آرینه تشکیل شد.

در طول دوران جنگ سرد  ایر فرانس یکی از ۳ خطوط اصلی ایرلاین‌های غرب بود. ایر فرانس در سال ۲۰۰۳ با ادغام شدن با KLM تبدیل به ایر لاین ملی فرانسه شد.

در اکتبر سال ۲۰۰۱ شرکت ۱۲٫۵۳ میلیارد یورو در آمد داشت. ایر فرانس در سال ۲۰۰۴ با اختصاص دادن ۲۵ درصد پروازهای اروپا، عنوان بزرگترین ایرلاین اروپا را از آن خود کرد.

ایر فرانس در پروازهای کوتاه مدت (زیر ساعت) از ایرباس‌های A۳۲۰ و هواپیماهای جت و در پروازهای طولانی مدت معمولاً از هواپیماهای ایرباس و بویینگ پهن‌پیکر استفاده می‌کند.

از ایرباس‌های A۳۸۰ که بزرگترین و مجهزترین هواپیماهای مسافربری جهان است برای اولین بار در ۲۰ نوامبر ۲۰۰۹ در مسیر فرودگاه شارز دوگل پاریس تا فرودگاه جان اف کندی نیویورک استفاده شد.

کد خبر 309777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha