جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۷ مهر در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی برگزار شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش اينا، خطیب جمعه تهران گفت: بستن راه‌ها در رمی جمرات و برخورد سعودی‌ها با بازماندگان فاجعه منا، حاکی از عمدی بودن آن است و باید یک کمیته حقیقت یاب این مساله را بررسی کند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران افزود: آنها با اهانت، هتک حرکت، ارزش انسانی را لگدمال کردند و حرمت حج و حاجی را از بین بردند.

وی با اشاره به فاجعه منا گفت: آل سعود جراحتی بد بر پیکر دنیای اسلام وارد کرد و این درد به زودی التیام نمی‌یابد. البته در گذشته نیز آل سعود بارها چنین بی‌کفایتی‌ها از خود نشان داده است اما ابعاد این قضیه از همه آنها وسیعتر است.

صدیقی با بیان اینکه آمار جان باختگان فاجعه منا بیش از 5 هزار نفر بود، افزود: خباثت آل سعود اجازه نداد این فاجعه و آمار رسانه‌ای شود.

وی اظهار داشت: فاجعه منا هم به لحاظ کمیت و کیفیت بسیار دردناک بود، تا چه زمانی اداره حرمین شریفین و خانه خدا باید در دست یک عده که حرمت و قداست آن را نمی‌شناسند باشد؟

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: البته انگلیس و آمریکا پدر آل سعود هستند، آنها قبله اول مسلمانان را در اختیار صهیونیست‌ها و قبله دوم و آخر را در اختیار خواهر صهیونیست‌ها قرار داده‌اند.

صدیقی یکی دیگر از فرضیه‌های فاجعه منا را این گونه بیان کرد: آل سعود ماموریت جنگ نیابتی با یمن دارد، آنها تضادی با استکبار و صهیونیست ندارند، آنها آمده‌اند که اسلام را بد جلوه دهند و مسلمان کشی کنند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: تمرکز آل سعود بر یمن است، آنها نیروهای کارآمد خود را برای جنگ به آنجا فرستاده‌اند، به همین دلیل برای اداره حج آمادگی نداشتند، چرا که خانه خدا برایشان اهمیتی ندارد و موضوع مهم برای آنها حمله به مردم مظلوم یمن است.

امام جمعه تهران اظهار داشت: ما از سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین اوباما که این جنایت آل سعود را توجیه کردند، انتظاری نداریم، از مسئولین خودمان برخورد قاطعانه و جدی برای کشف حقیقت و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب داریم.

صدیقی گفت: آل سعود به مرده‌ها و زنده‌ها جسارت کرد و پس از جنایت هم حاضر به همکاری نبود.

وی همچنین به واکنش مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در خصوص فاجعه منا نیز اشاره کرد.

صدیقی با تسلیت به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: به خانواده‌های داغدار و دلشکسته این جان باختگان عزیز تسلیت می‌گویم. غم بزرگی را تحمل می‌کنند. این درد بسیار جانکاه است که آشنایان را برای دادن ولیمه دعوت کنند، اما به جای آن با خبر فوت آنها مواجه شوند. حاجی‌های شما سعادتمند بودند که در خانه خدا به شهادت رسیدند. در روایات آمده است که اگر کسی در خانه خدا فوت کند خداوند گناهانش را می‌بخشد.

وی در ادامه خطبه دوم با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام در کمیسیون ویژه برجام با متانت بررسی شد. همه اعضا با متانت حرف هایشان را زدند. آنچه که بد بود اتفاق پس از بررسی برجام بود که در شان مجلس شورای اسلامی نبود. من به نمایندگان مردم می‌گویم که چرا برای سرنوشت یک ملت عجله می‌کنید و نمی‌خواهید تامل به خرج دهید. از مجلس می‌خواهیم که نشان دهد با مردم روراست است. خانه ملت باید با پایبندی به مسایل شرعی به مسایل بپردازد.

صدیقی با بیان اینکه بیمارستان قندوز در افغانستان توسط آمریکا بمباران شد، گفت: آمریکا باز هم به بیمارستانی حمله و آن را بمباران کرد. آنها بیمار کشی می‌کنند، عروسی را عزا می کنند، سپس می‌گویند اشتباه کرده‌ا‌یم. آیا آنها طرفدار حقوق بشر هستند، منطق دارند؟

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه خود گفت: ائتلاف ایران، سوریه، عراق و روسیه بسیار مبارک است. در همین چند روز که هواپیماهای روسی به اهداف تروریست‌ها و مظاهر خشونت غربی در لباس اسلامی حمله کردند، آنها در شرایط بدی قرار گرفتند، صدای اوباما، ناتو و ترکیه هم درآمد. اینجاست که مشخص می‌شود چه کسانی حامی تروریست هستند. حالا که عصبانی شدید عصبانی بمانید و از عصبانیت بمیرید.

وی همچنین گفت: کسی می‌تواند پرچم توحید را در دست داشته باشد که دنباله دار اسلام باشد. حکومت ما داعیه‌دار هدایت است. کار پیغمبر(ص) را باید ادامه دهد و دغدغه دین حجاب، عفت، پاکی، رفع فساد، ازدواج جوان‌ها و ... را داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مهم حکومت اسلامی این است که اهل سازش نباشد.

خطیب جمعه این هفته تهران تصریح کرد: آمریکا ذاتا با ما مخالف است. با دین، پیامبر، قبله، جهاد، شهادت طلبی ما مخالف است. به حزب‌الله لبنان که سالم‌ترین گروه در تاریخ است و به یک رهبر متدین که خار چشم آنهاست تروریست می‌گوید. آمریکا مدافع کسانی است که به یمن حمله می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: آمریکا در مساله سوریه هیچوجه مشترکی با ما ندارد. ما دولت قانونی سوریه را که مردم به آن رای دادند به رسمیت می‌شناسیم اما آنها مخالف آن دولت هستند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: این اشتباه است اگر کسی بگوید سازش با آمریکا به نفع ما است، رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا هیچ نفعی برای ما ندارد.

صدیقی گفت: چهار وزیر به رئیس جمهوری نامه نوشتند و نسبت به وضعیت رکود کشور هشدار دادند که طلیعه مبارکی است، امیدواریم به آن توجه خاصی شود. این مساله جز اموری است که مشکلات خیلی عظیمی را برای کشور می‌تواند به بار بیاورد.

امام جمعه تهران همچنین هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی پیشانی نظام است و ان شاءالله در کار خود در زمینه امنیت اجتماعی و عمومی موفق باشید.

کد خبر 309881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha