مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

معتبرترین مؤسسه بررسی و ارزیابی مدیریت پروژه‌های عمرانی و معماری جهان جایزه نقره‌ای سال را به پل طبیعت و مؤسسه شهید رجایی اعطا کرد.

اردشير نوريان با بيان اين خبر خاطرنشان كرد: در آستانه سالگرد افتتاح پل طبيعت، معتبرترين جايزه مديريت پروژه به مؤسسه شهيد رجايي جهت مديريت اجرايي بزرگ‌ترين پل غيرخودرويي كشور اعطا شده است.سال گذشته هنگامي كه محمدباقر قاليباف در آيين بهره‌برداري از پل طبيعت حضور يافت، از تجربه منحصر به فرد احداث اين پروژه در روزهايي كه ايران اسلامي سخت‌ترين تحريم‌ها را پشت سر گذاشت، سخن گفت.

شهردار تهران اين پل را حاصل تلاش 2‌نسل از مهندسان كشور دانست؛ نسل اول كساني كه در روزهاي دفاع‌مقدس در جبهه‌هاي جنگ مشغول فعاليت بودند و با احداث پل‌هاي بي‌نظيري مانند پل بعثت در روزهاي دفاع‌مقدس حماسه آفريدند. گروه دوم هم مهندسان جواني كه با كسب تجربه از مهندسان رزمنده قدمي بزرگ در شكل دهي به يكي از زيباترين پروژه‌هاي عمراني پايتخت برداشتند.

پل طبيعت چه در روزهاي ساخت و چه در نخستين روزهاي بهره‌برداري تمجيد بسياري از معماران كشور را نيز برانگيخت. مهرداد مال عزيزي، معمار و طراح بوستان آب و آتش اين طرح را «در راستاي اهداف منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد» دانست و سيدجواد مير حسيني، معمار و شهرساز نيز از اين طرح به‌عنوان يك طرح «متواضع» ياد كرد كه در تلاش است تا حركت انسان در شهر را معنا بخشد.

  • يك نماد تازه

هنوز چند هفته از بهره‌برداري از اين پروژه زيباي شهر نگذشته بود كه انبوه عكس‌هاي مختلف از اين پل در شبكه‌هاي اجتماعي دست به‌دست مي‌شد. پل طبيعت زودتر از آنچه انتظار مي‌رفت به نمادي براي تهران تبديل شد.طراح اين پل معتقد است كه حضور گسترده مردم بر فراز اين پل در روزهاي مختلف سال و تبديل آن به يك مقصد گردشگري بسيار ارزشمند است. ليلا عراقيان مي‌گويد: آنچه براي من داراي اعتبار است، اهميتي است كه مردم به اين پل مي‌دهند.

مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد هم در سخنانش از جوايز متعددي كه اين پل به‌دست آورده گفت: در طول 2سال گذشته پل طبيعت افتخارات متعدد ملي و بين‌المللي را در حوزه فني و معماري كسب كرده كه عناوين سازه برتر فولادي كشور، خشت طلايي سازمان ملل، پروژه برتر A+ و... بخشي از آنهاست.

به گفته اردشير نوريان، جايزه اخير كه توسط مؤسسه PMI براي نخستين بار به كشور ايران اعطا شده حاصل زحمات مهندسين و كارگران جواني است كه در قالب مؤسسه شهيد رجايي با احداث و تكميل پروژه پل طبيعت يك سند افتخار به مجموعه افتخارات مديريت جهادي پايتخت افزودند.

کد خبر 310028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha