جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: از دهه چهل سینمای انیمیشن جای خود را در بین تماشاگران و صاحبان این صنعت باز کرد. جذابیت های دنیای فانتزی آنقدر زیاد بود که سینمای انیمیشن برای خود قواعد و تعاریف ویژه پیدا کرد.

وقتی در اوایل دهه ۶۰، تلویزیون رنگی جای پایش در خانواده‌ها محکم شد و دیگر وسیله‌ای لوکس به حساب نمی‌آمد؛ دل کودکان و بزرگترها نیز با پخش‌های پی در پی کارتون ها و انیمیشن‌های جذاب  ربوده شد. ستاره‌های دنیای کارتونی دیگر وقت استراحت نداشتند؛ چه آنهایی که در دنیای سینما تمام موقعیت‌ها را به دست آورده بودند و چه قهرمان‌هایی که زیر سایه بزرگترها سال‌های سال قرار داشتند همگی از طریق جعبه جادویی مشغول طنازی بودند و کم‌کم از سینما فاصله گرفتند.

انیمیشن در این ۲۰ سال اخیر به لحاظ ساخت و ساز مفهوم دیگری پیدا کرده است. اما هنوز فیلمنامه قوی و جذاب و همچنین طرح کاراکترهای ویژه و آشنا برای کودکان مهمترین انگاره در تولید انیمیشن به شمار می‌آید.

مجله انیمیشن در صفحه سینمایی همشهری آنلاین به روند سر و شکل گرفتن این نوع سینما و همچنین پیشرفت آن در سال‌های اخیر می‌پردازد. این دنیای فانتزی و جذاب را در مجله انیمیشن دنبال کنید:

کد خبر 312012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha