چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود درخصوص آخرین تحولات مربوط به سرنگونی جنگنده روسیه ابراز نگرانی کرد و این گونه رویدادها را منجر به تشدید بحران سوریه و ارسال پیام اشتباه به گروه‌های تروریستی دانست.

به گزارش ايرنا، حسین جابرانصاری رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه  افزود: محمد جواد ظریف در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد که این واقعه یک بار دیگر حساسیت شرایط سوریه و تاثیر رویدادهای آن بر صلح و امنیت جهانی و ضرورت مبارزه متحد بین المللی علیه تروریسم را نشان داد. 

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد که موفقیت تلاش‌ها بر علیه تروریسم منوط به وجود اراده و عزم واحد منطقه ای و بین المللی در رویارویی با تروریسم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ظریف در این گفت و گوی تلفنی یادآور شد که در این شرایط هر گونه اقدامی که موجب افزایش تنش و پیچیده تر شدن وضعیت شود علامت نادرستی به تروریست‌ها خواهد بود که تصور کنند هنوز می‌توانند با استفاده از شکاف موجود در دیدگاه‌های طرف‌های موثر به فعالیت‌های تروریستی خود بر علیه مردم سوریه و ملت‌های منطقه و جهان ادامه دهند.

جنگنده روسی «سوخو-24» روز گذشته (سه شنبه) در منطقه ای مرزی در سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه سرنگون شد و به گفته ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، هواپیما با یک موشک هوا به هوا سرنگون شده است.

مقامات ترکیه اعلام کردند که جنگنده های اف 16 ترکیه پس از «هشدارهای مکرر»، یک فروند بمب افکن سوخوی 24 روس را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، ساقط کردند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در هدف قرار دادن یک هواپیمای جنگی این کشور در سوریه، نشست وزیران خارجه دو کشور در قالب «شورای راهبردی» را لغو و شهروندان روس را از سفر به ترکیه منع کرد. 

کد خبر 315095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha