همشهری آنلاین: نماینده مردم آبادان در مجلس نهم، با بیان اینکه سعید مرتضوی به‌علت اتهامات اقتصادی تاکنون ممنوع خروج بوده و حال معلوم نیست چگونه و براساس چه ضابطه‌ای برای حضور در مراسم اربعین از کشور خارج شده است،‌ گفت: مجلس خروج غیرقانونی مرتضوی از کشور را پیگیری می‌کند

به گزارش خانه ملت؛ سیدحسین دهدشتی با اشاره به خروج سعید مرتضوی از کشور، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارد مرتضوی به‌علت اتهامات اقتصادی ممنوع خروج بوده و طبیعتا نمی‌توانست از کشور خارج شود، حال معلوم نیست که وی چگونه و بر اساس چه ضابطه‌ای از کشور خارج شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: اصولا مرتضوی در چند سال اخیر نشان داده که فردی ویژه و فراقانونی بوده، به طوری که وی در دادگاه‌هایش با محافظ حاضر شده و هر جور که می‌خواهد رفتار می‌کند، از طرف دیگر با توجه به خروج مرتضوی از کشور، سیستم قضایی، وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی باید پاسخگوی این مسئله باشند.

وی گفت: در چند ماه اخیر چندین جلسه دادگاه مرتضوی به‌علت اتهامات اقتصادی برگزار شده، اما انتظار است که قوه قضائیه به روند بررسی این پرونده‌ها سرعت بیشتری بدهد.

دهدشتی با اشاره احتمال فرار مرتضوی به کشورهای اروپایی همچون کانادا، گفت: هنوز معلوم نیست که برنامه و رویه وی چگونه است، اما قطعا نباید روز شک‌دار گرفته و اجازه خروج یک متهم اقتصادی را صادر کرد، زیرا این مسائل یک نوع بی اعتمادی را در کشور ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، افزود: به طور حتم مجلس شورای اسلامی پیگیر پرونده اتهامات مرتضوی و خروج وی از کشور است و قطعا در این رابطه از مسئولان مربوط سؤال می‌شود.

همشهري آنلاين؛  دادستان پیشین تهران و مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی شامگاه پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از کشور خارج شد. سعید مرتضوی با پرواز شماره ٣٤١٣ تهران را به مقصد نجف اشرف ترک کرده و گفته است که برای مراسم اربعین به کربلا می‌رود.

کد خبر 315347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha