همشهری‌آنلاین: وزیر امور اتحادیه اروپا ترکیه اعلام کرد این اتحادیه با آغاز مرحله جدید روند عضویت ترکیه در این بلوک در اواسط ماه دسامبر، توافق کرده است.

 ولکان بوزکر،وزير امور اتحاديه اروپا تركيه با اشاره به مرحله 17 مبنی بر مذاکره درباره سیاست‌های پولی و اقتصادی در روند عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا گفت: زمان آغاز مرحله 17 در اواسط ماه دسامبر(23 و 23 آذر) تعيين شده است. به لطف خدا، بررسی این مرحله را در 14 و 15 دسامبر آغاز می‌کنیم.

28 عضو اتحادیه اروپا در یک جلسه فوق‌العاده میزبان ترکیه خواهند بود تا درباره ارتقای روابط و کمک به حل بحران پناهجویان گفت‌و‌گو کنند.

ترکیه اولین بار در سال 1987 برای عضویت در اتحادیه اروپا اقدام کرد اما تاکنون این روند به دلیل برخی مسائل مربوط به آزادی‌های اساسی و آینده قبرس به کندی پیش رفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوزکر هم چنين اضافه کرد: اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پنج یا شش مرحله جدید دیگر در سال 2016 با یکدیگر همکاری می‌کنند.

اتحادیه اروپا بعد از جنگ جهانی دوم، اکنون با بزرگ‌ترین بحران خود یعنی بحران پناهجویان مواجه شده که در این باره به دنبال کمک آنکاراست.

ترکیه بر روي یک طرح عملی درباره پناهجویان توافق کرده است که انتظار می‌رود در نشست فوق‌العاده در اتحاديه اروپا این طرح نهایی بشود.

کد خبر 315358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha