همشهری آنلاین: مد مکس از سوی انجمن ملی بازبینی فیلم آمریکا به عنوان بهترین اثر سینمایی سال ۲۰۱۵ رسما معرفی شد.

مد مکس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين؛ تريلر ماجراجويانه مريخي نيز در فهرست انجمن ملي بازبيني فيلم آمريكا قرار داشت و رايدلي اسكات كارگردان اين فيلم به عنوان بهترين كارگردان امسال برگزيده شد.

سهم بازيگران برتر نقش اول نيز به ترتيب به مت ديمون براي ايفاي نقش در مريخي و بري لارسون براي بازي در فيلم اتاق رسيد. اما در اتفاقي بسيار عجيب برگزيدگان نقش دوم زن و مرد اگرچه هنرپيشه‌هايي بسيار نام آشنا بودند اما مدتها بود كه در جشنواره‌اي حضور موفق نداشتند. بر اين اساس سيلوستر استالونه بازيگر نقش مكمل كريد و جنيفر جيسون لي ايفاگر نقش مكمل زن هشت نفرت انگيز به عنوان بهترين نقش دوم هاي امسال معرفي شدند.

 بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نيز به  به کوئنتین تارانتینو برای فيلم جنايي و وسترن هشت نفرت انگیز رسید و درو گدار برای مریخی بهترین فیملنامه نویس اقتباسی شد.

گفتني است مريخي از بين آثاري نظير پل جاسوسان، کرید، هشت نفرت‌انگیز، درون بیرون، اتاق، سیکاریو و مستقیم از اوتا به عنوان بهترين فيلم انتخاب شد.

انجمن ملي بازبيني فيلم آمريكا بر اساس سنت ديرينه اولين انجمن سينمايي در سينماي آمريكاست كه فهرست برترين‌هاي سال را اعلام و در فوريه مراسم اهداي جوايزش را برگزار مي‌كند.

کد خبر 315932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha