همشهری آنلاین: وزیر بهداشت از فوت ۲۲ نفر براثر آنفولانزا در کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد و نسبت به وحشی شدن ویروس آنفلوآنزا در کشور هشدار داد.

دکتر قاضی زاده هاشمی

ميزان نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه سمینار پزشک محقق در جمع خبرنگاران از فوت 22 نفر در کرمان و سیستان و بلوچستان به علت آنفلوانزا خبر داد و گفت:  هر ساله بیماری آنفولانزا جان تعدای از مردم را می‌گیرد، به طوری که می توان گفت این یک موضوع روتین و  طبیعی است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که معمولا افرادی که جان خود را از دست می‌دهند، دارای بیماری‌های دیگری نیز هستند که آنفلوانزا  آن را تشدید می‌کند، گفت: متاسفانه در سایر استان‌ها نیز هموطنانی جان خود را از دست داده‌اند که توصیه می‌کنیم مسائل بهداشتی را مردم رعایت کرده و در صورت بروز علائم آنفولانزا به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

تسنيم نيز نوشت: وزیر بهداشت با انتقاد از یک واقعه تلخ پزشکی در اورژانس اصفهان، نسبت به وحشی شدن ویروس آنفلوآنزا در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه تاکنون در کرمان و سيستان و بلوچستان 22 نفر به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فوت کرده‌اند.

سید حسن هاشمی در حاشیه سمینار پزشک پژوهشگر در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره مرگ 22 نفر در کرمان و سيستان و بلوچستان به‌دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت: متاسفانه این آمار 22 نفر صحیح است؛ البته افراد صرفا به‌دلیل بیماری آنفلوآنزا فوت نمی‌کنند بلکه حتما بیماری‌های زمینه‌ای دیگری نیز داشته‌اند.

وی با ارائه توصیه‌هایی به مردم در این زمینه عنوان کرد: افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند و با مشاهده علائم آنفلوآنزا به پزشک مراجعه کنند. این آنفلوآنزا نیز یک آنفلوآنزای معمولی بوده است ولی هر سال مقاومت آن بیشتر می‌شود؛ به خصوص اینکه در اثر این مقاومت‌ها ویروس آنفلوآنزا وحشی‌تر می‌شود و این شرایط زمانی حادتر خواهد شد که این ویروس از آن طرف مرزها به ایران می‌آید. بنابراین چنین آمار مرگ و میری در سال‌های گذشته نیز داشتیم و افراد با مراقبت بیشتر می‌توانند هیچ نگرانی به خود وارد نکنند.

  • انتقاد هاشمی از رخداد تلخ پزشکی در اصفهان

وزیر بهداشت در ادامه پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره رخداد تلخ پزشکی در اورژانس اصفهان مبنی بر اینکه به‌دلیل نداشتن پول بخیه یکی از بیماران را باز کردند، عنوان کرد: متاسفانه بنده نیز از این حادثه شب گذشته مطلع شدم و دستور فوری برای پیگیری دادم که یک تیمی برای این موضوع تحقیق کند؛ کما اینکه با رئیس دانشگاه اصفهان نیز صحبت کردم و او هم پزشک و کادر پزشکی متخلف را به مسئولان دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد تا با آنها به جد برخورد شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که مگر در بیمارستان‌های دولتی برای دریافت خدمت باید پولی دریافت شود و در نهایت چنین رفتارهایی با بیماری صورت گیرد، گفت: برای بنده نیز این سوال بود ولی تا ظهر امروز سعی می‌کنیم جزئیات این اتفاق تلخ را در بیاوریم.

  • سرنوشت ادغام بیمه‌ها به حاشیه‌ها پیوست

وزیر بهداشت در خصوص سرنوشت ادغام بیمه‌ها نیز اظهار داشت: متاسفانه همیشه موضوعات مهم اینچنینی حاشیه آن بیشتر از متن می‌شود و هر آنچه شما می‌دانید به همان اندازه ما می‌دانیم.

کد خبر 316153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha