همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: لِول یا همان سطح (Level) در بازی‌های کامپیوتری از بخش‌های متعددی تشکیل شده است که این طراحی سبب به وجود آوردن دنیای مجازی بازی می‌شود.

level design

یک لول در طراحی بازی شامل نقشه، منطقه، دنیای مجازی بازی و ... است. تمامی این عبارات در طراحی بازی تبدیل به فضای بازی می‌شوند و بازیکن در این فضا می‌تواند مراحل بازی را طی کند.

در این مطلب سعی شده به مهمترین و کاربردی‌ترین مفاهیم لول پرداخته شود.

  •  1. مرحله (Chapter)

در طراحی لول داستان بازی تاثیر به سزایی دارد. چپتر نوعی طراحی است که لول را با توجه به خط اصلی داستان بازی قسمت‌بندی می‌کند و وظیفه همگام‌سازی برعهده چپتر است. در بعضی از مواقع چبتر به عنوان مرحله شناخته می‌شود.

  • 2. محيط بازي (Area)

Area (محیط بازی) برای تعریف مرحله بازی به کار می‌رود. محیط بازی با توجه به داستان و نوع ماموریت طراحی می‌شود. در طراحی Area نوع محیط بازی و شخصیت‌هایی در آن حضور دارند تعریف می‌شوند.

  • 3. تغيير در سبك بازي (Board)

تغيير در سبك بازي یک اصطلاح قدیمی است که در نسل اول و دوم بازی‌های کامپیوتری به کار می‌رفت. این مفهوم بیشتر برای بازی‌هایی با سبک معمايي (puzzle) استفاده می‌شود.

این مفهوم برای تغیر یافتن مرحله بازی در سبک پازل به کار می‌رود.

  • 4. روايت ماجرا (Episode)

برای توصیف لول‌های اضافی شده در یک بازی در حالت یک بسته الحاقی به کار می‌رود. گاهی وقتا برای توصیف مرحله در یک چپتر به کار می‌رود.

  • 5. نقشه راه (Map)

برای توصیف منطقه‌ای که بازی وجود دارد به کار می‌رود. در نقشه ماموریت‌های بازی ؛ آیکون‌هایی وجود دارد تا بازیکن بتواند مسیر خود را مشخص کند.

نقشه کاربرد مهمی در حالت بازي آنلاین دارد که بازیکن می‌تواند موقعیت خود و دیگر بازیکنان را در بازی مشاهده کند.

  • 6. ماموريت (Mission)

این اصطلاح برای توصیف مرحله بازی در در طراحی یک لول به کار می‌رود.

  • 7. مرحله (Round)

این مفهوم بیشتر برای توصیف مراحل بازی در سبک مبارزه‌ای استفاده می‌شود.

  • 8. فرم و محتوي بازي (World)

فرم و محتوي بازيیک مفهوم کلی از عناصر طراحی شده در بازی است. یک طراح بازی با توجه به تم دنیایی که خلق کرده است شروع به قسمت بندی لول می‌کند.

کد خبر 316231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha