همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: یک توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی که به عنوان یک ارتقاء دهنده نرم افزارهم شناخته می‌شود، در فرایند تولید و سازگازسازی بازی مشارکت اصلی را دارد.

بازیهای رایانه ای

یک توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی- كامپيوتري می‌تواند زیر نظر یک شخص باشد که این نوع توسعه دهنده‌ها بیشتر در طراحی بازی‌های کوچک دیده می‌شود.

در طراحی بازی‌های بزرگ تیمی از مهندسان نرم‌افزار مجرب باهم یک گروه توسعه دهنده بازی را تشکیل می‌دهند که وظایف ساخت بازی میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی با یک تهیه‌کننده به عنوان ناشر بازی مورد نظر قرار داد دارند که هزینه مربوط به تولید بازی و بازاریابی را انجام می‌دهد.

بسیاری از از توسعه‌دهندگان بازی، فعالیت‌های خود را به صورت تخصصی انجام می‌دهند به این معنی که درسبک خاصی از طراحی بازی ایفا نقش می‌کنند. البته نوع دیگری از توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی وجود دارد که کار توسعه نرم افزاری را انجام می‌دهد که به نام Game development tool شناخته می‌شود.

بسیاری از توسعه دهندگان بازی سعی در بالا بردن امکانات استودیوهای بازی‌سازی خود را دارند تا تیم توسعه‌دهندگان بازی بتواند کار خود را سریع تر انجام دهند.

در طراحی بازی‌های ویدیویی در میان توسعه دهنده‌گان سه نوع توسعه دهنده وجود دارد:

  • مالکیت توسعه دهنده متعلق به کمپانی است که فعالیت تهیه کنندگی و طراحی بازی را برعهده دارد.
  •  توسعه دهنگان میان عموم به دو صورت تعریف می شود. 1- توسعه بازی توسط  یک گروه صورت می‌گیرد. 2- تیم توسعه دهنده بازی به طور کامل کمپانی منتشر کننده بازی است.
  •  توسعه دهنده بازی این گونه تعریف می‌شود که توسعه دهنده بازی می‌تواند ناشر بازی‌ هم‌ باشد یا برای نشر بازی همکاری کند.

آشنایی با بازی ویدیویی ویچر3/ آشنایی با بازی ویدیویی شیطان درون/ آشنایی با بازی بلاد بورن

قرارداد تجاری که بین ناشر بازی و استودیو توسعه دهنده بازی صورت میگیرد شامل یک لیست مشخص از مراحل فرایند یک بازی است تا هزینه کلی طراحی تخمین زده شود.

با آپدیت شدن مراحل پردازش بازی کمپانی منتشر کننده می‌تواند مراحل را تایید کند و هدف از این کار برآور هزینه طراحی بازی است.

وقتی که هر مرحله از فرایند بازی به پایان می‌رسد، کمپانی منتشر کننده بازی هزینه را بابت آن قسمت از مرحله پردازش که تکمیل شده است به تیم توسعه دهنده می‌پردازد.

یکی از راه‌هایی که تیم‌های بزرگ و موفق توسعه دهنده بازی انجام می‌دهند استفاده از استودیو خانگی است. استفاده از استودیو خانگی فضای بیشتری را در اختیار تیم توسعه دهنده قرار می‌دهد.

کد خبر 320027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha