جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و ژاپن ابتدا با تساوی بدون گل دو تیم در پایان ۹۳ دقیقه به وقت اضافه کشیده شد. اما ژاپنی‌ها توانستد در دقایق ۹۶، ۱۰۸ و ۱۱۰ سه بار دروازه ایران را باز کنند تا تیمی که می‌توانست پیروز این بازی باشد با نتیجه‌ای سنگین از دور رقابت‌ها کنار رود. گزارش این دیدار:

امید

به گزارش ایسنا، تیم‌های فوتبال امید ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو، از ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه لخویا دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم حاصلی نداشت و تساوی بدون گل باعث شد وقت‌های اضافه تعیین کننده تیم پیروز باشد.

  • نیمه نخست

تیم ایران که بازی را خیلی تهاجمی آغاز کرده بود، در دقیقه 2 توسط ارسلان مطهری صاحب یک موقعیت مناسب شد. مطهری با جا گذاشتن دفاع آخر ژاپنی‌ها از پشت محوطه جریمه شوت خود را راهی دروازه ژاپنی‌ها کرد که با عکس‌العمل دروازه‌بان آن‌ها توپ به کرنر رفت.

از روی همین ضربه کرنر بود که علی کریمی در دقیقه سوم صاحب یک موقعیت بسیار مناسب شد که با بی‌دقتی تمام ضربه سر خود را با اختلاف به بالای دروازه فرستاد.

در دقیقه 6 بازی ژاپنی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند. مهاجم ژاپن ضربه سر خود را به سمت دروازه اخباری فرستاد که با واکنش عالی دروازه‌بان تیم ایران توپ مجددا به کرنر رفت.

در دقیقه 26 نیز کوبو مهاجم دورگه ژاپنی‌ها از سمت راست محوطه جریمه توپ را به گوشه چپ دروازه اخباری فرستاد که ضربه‌اش با اختلاف کمی به اوت رفت.

مطهری در دقیقه 36 با اشتباه مدافع آخر ژاپنی‌ها صاحب یک موقعیت بسیار مناسب شد که با بی‌دقتی توپ خود را به اوت زد تا یک موقعیت بسیار مناسب دیگر برای ایران از دست برود.

  • نیمه دوم

در نیمه دوم باز هم تیم ایران سرتر از حریف صاحب نام آسیایی خود در زمین مسابقه بود. میلاد محمدی در دقیقه 56 با زدن ضربه سر توپ ارسالی را که از سمت راست به روی دروازه آمده بود به دیرک دروازه کوبید تا یک موقعیت بسیار خوب دیگر در کمال ناباوری برای ایرانی‌ها از دست برود.

2 دقیقه بعد نیز ارسلان مطهری شوتی را روانه دروازه تیم فوتبال ژاپن کرد که در چارچوب نبود و توپ به اوت رفت.

دقیقه 82 تاکوما به جای کوبو برای ژاپن وارد زمین شد و در دقیقه 88 نیز این تیم دومین تعویض خود را انجام داد و یوتا تویوکاوا به جای شینیا یاجیما به زمین آمد.

در دقیقه 85 بازی بود که ژاپنی‌ها صاحب یک موقعیت مناسب شدند که نقی‌زاده موفق شد توپ ارسالی را قطع کند و اجازه ندهد که یک موقعیت خطرناک بر روی دروازه ایران ایجاد شود.

در این دیدار دانشگر در دقیقه 32 و ثاقبی در دقیقه 67 با کارت زرد داور جریمه شدند.

محسن کریمی در دقیقه 86 بازی به جای میلاد محمدی به زمین مسابقه آمد تا اولین تعویض تیم ایران انجام شود.

محمد خاکپور برای دیدار مقابل تیم فوتبال امید ژاپن از ابتدا محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی، مهدی ترابی، میلاد محمدی و ارسلان مطهری را روانه میدان کرده است.

در دقیقه 104 بود که محسن کریمی صاحب یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ژاپن شد که گلر حریف با یک واکنش بسیار خوب مانع از رسیدن ایران به گل شد.

ژاپني‌ها توانستد در دقايق 96، 108 و 110 سه بار دروازه ايران را باز كنند تا تيمي كه مي‌توانست پيروز اين بازي باشد با نتيجه‌اي سنگين از دور رقابت‌ها كنار رود.

به اين ترتيب تیم فوتبال امید ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به جمع 4 تیم نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو در قطر بازماند تا رویای صعود 44 ساله شود.

کد خبر 322431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha