همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: فهرست بهترین نامزدهای کارگردانی سال ۲۰۱۶ از یک جهت بسیار ویژه است و آنهم حضور دوباره و شانس بسیار بالای کارگردان فیلم "بازگشته" است.

جداي از لنی ابراهامسون و آدام مك‌كي كه كمتر شناخته شده هستند ديگراني نظير الخاندرو ایناریتو، تام مک کارتی و جورج میلر پنج نامزد بخش کارگردانی اسکار 88 هستند.

  • جورج میلر /مکس دیوانه: جاده خشم

 فیلم آپوكاليستي و آخرالزماني مدمكس يك داستان پرهيجان و اكشن خوش ساخت دارد. تام هاردي بازيگر سينماي بريتانيا در نقش مدمكس و چارليز ترون در نقش فيوروسا در اين فيلم بازي كرده‌اند. داستان اين فيلم پرهیجان تعقیب و گریز در جاده‌هاي بي‌سرانجام و خالي از سكنه است.

جورج ميلر تاكنون به عنوان تهيه‌كننده دو اسكار در جيب دارد اولي براي فيلم بيبي محصول 1996 و دومي به خاطر انيميشن پاهاي شاد محصول 2007. ضمن اينكه در سال 1993 براي فيلمنامه اقتباسي روغن لورنزو نامزد دريافت اسكار شده بود.

  • لنی ابراهامسون/ اتاق

تريلر سياه اتاق يك فيلم در ژانر درام اجتماعي بشدت تاثير‌گذار است.لنی ابراهامسون 48 ساله پيش از اين سابقه اسكار ندارد.

داستان فيلم ماجراي گروگان‌گيري يك دختري است كه پنج سال در اتاق چند در متري اسير است و حتي يك پسر بدنيا مي‌آورد.بري لارسون بازيگر اين فيلم نامزد اسكار بهترين هنرپيشه نقش اول زن شده است.

  • الخاندرو ایناریتو /بازگشته

تريلر اقتباسي و تاريخي و اكشن بازگشته يكي از بهترين فيلم‌هاي سال 2015 بود. اين فيلم با بازي لئوناردو دي‌كاپريو در نقش هيو گلس روايت يك شكارچي و راهنماي كوهستان است كه توسط همكارانش پشت سر گذاشته مي‌شود در حاليكه بر اثر حمله خرس گريزلي شديدا مجروح شده و پسرش نيز توسط يكي از شكارچيان كشته شده است.

ايناريتو در اسكار 87  برای فیلم پرنده‌باز جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اوریجینال (به طور مشترک) و بهترین فیلم به عنوان تهیه کننده را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۷ نیز با کارگردانی فیلم «بابل» در رشته بهترین کارگردان و بهترین فیلم (به عنوان تهیه کننده) نامزد شده بود.

  • تام مک کارتی/ افشاگر

افشاگر ماجرای حقيقي بررسي و تحقیقات يك تيم از روزنامه نگاران روزنامه بوستون گلوب و افشای آزار جنسی کودکان توسط کشیش های کلیسای کاتولیک در سال 2001 است.

مك كارتي سايقه نامزدي براي فيلمنامه انيميشن بالا را در سال 2008 در كارنامه دارد.

  • ادام مک‌کی / ركود بزرگ

داستان ركورد بزرگ يك دارم اجتماعي در باره سرمایه گذاری تعدادی سرمايه‌گذار خارج از وال استريت در دروه بحران اقتصادي  با قمار روی بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است. مك كي سابقه اسكار ندارد.

کد خبر 322578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha