شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ تحت عنوان شرکت سهامی ایران خلیج‌کو با سرمایه‌ی اولیه ۶۰۰ هزار ریال با نوع فعالیت حمل‌و‌نقل از جمله حمل‌و‌نقل دریایی و حق‌العمل‌کاری نمایندگی‌های تجاری، تاسیس و شروع به‌کار نمود.

گروه خودورسازی بهمن

این شرکت از سال 1338 اقدام به مونتاژ وانت سه‌چرخ مزدا با ظرفیت 200 کیلوگرم نمود و سپس در سال 1350 با افزایش سرمایه، حوزه فعالیتش را به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های مزدا تغيير داد.

در این سال نام شرکت به کارخانه اتومبیل‌سازی مزدا تغییر یافت. بعد از آن در سال 1363 وانت مزدا 1600 سی‌سی نیز به انواع تولیدات شرکت اضافه شد و نام شرکت به ایران‌وانت تغيير يافت. در سال‌های 66- 65، شرکت به مونتاژ وانت مزدا 1800 سی‌سی پرداخت و از اواخر سال 1372 در پی واگذاری سهام به بخش خصوصی، دگرگونی قابل‌ملاحظه‌ای در روند فعالیت‌های شرکت به‌وجود آمد و حوزه‌ی فعالیتش، با هدف تنوع‌بخشی در توليد محصولات، به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های‌ مزدا و خودروهای سواری مزدا تغيير يافت.

در تاریخ 28/4/1378 و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و با تغییر اساسنامه، نقطه عطف ديگری برای شرکت محقق شد و با تغيير نام آن به «گروه بهمن» به عنوان يك هلدينگ، حوزه فعاليت‌هايش را به حوزه‌های توليدی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری گسترش داد.

در سال 1383، گروه بهمن با هدف تولید کامیون‌های سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و مینی‌بوس، با تاسیس شركت بهمن‌دیزل و تولید کامیونت‌هایی تحت برند ایسوزو ژاپن پا به عرصه‌ی تولید خودروهای تجاری نهاد و پس از مدت كوتاهی سهم عمده بازار اين نوع خودروهای تجاری را در اختيار گرفت و افتخاراتی نظير خودروساز نمونه و یکی از صد شرکت برتر کشور را كسب كرد.

در سال 1384 گروه بهمن با راه‌اندازی خط مونتاژ خودروی سواری پاجرو دو ديفرانسيل تحت برند ميتسوبيشی ژاپن وارد بازار خودروهای SUV شد و در سال 1385 به منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور، اولین سری از خودروهای ون مسافربری را با نام نارون تولید نمود.

گروه بهمن در سال 1386 در راستای توسعه و گسترش محصولات خود همگام با فناوری روز جهان، تولید مزدا 3 را آغاز كرد. در همان سال و به‌منظور تنوع‌بخشی در سبد محصولات، با تأسيس مركز كاربری‌سازی، طراحی و توليد انواع کاربری کامیونت‌های ایسوزو را در دستور كار قرار داد.

در سال 1386 شرکت سیبا موتور تاسیس شد که در حال حاضر دو گروه بزرگ صنعتی کشور، گروه بهمن و تراکتورسازی ایران، سهامداران این شرکت می‌باشند. تولید و فروش انواع کِشنده‌های تک‌محور و جفت‌محور و کامیون‌های سنگین و نیمه‌سنگین از محصولات این شرکت است.

گروه بهمن در ادامه روند رو به رشد خود، در سال 1388 موفق شد وانت دوکابین‌ کاپرا را در دو مدل تك‌ و دو ديفرانسيل و همچنین مینی‌بوس ایسوزو ژاپن با نام سحر را تولید كند و در سال 1389 مزدا 3 جدید را همگام با ديگر كشورهای جهان به بازار ارائه كرد.

در سال 1391 گروه بهمن با عرضه خودروهای مزدا 2، مزدا 3 جدید، کامیون ایسوزو مدل FVR، وانت تک‌کابین کاپرا، مزدا 3 با موتور 1600، کشنده J6 و سواری آسا موفقیت‌های خود را در عرصه صنعت خودرو استمرار بخشید.

در سال 1393 خودروهای وانت کارا 1700 سی‌سی، سواری آسا B50F با موتور 1800 سی‌سی، مینی‌وانت کارو و در حوزه خودروهای تجاری، کامیونت شیلر 6تن، کمپرسی شاسی J6، شاسی‌بلند لندمارک، مینی‌بوس مکسوس به سبد محصولات این شرکت اضافه شد.

این شرکت با اجرای پروژه احداث پالایشگاه نفت فوق‌سنگین قشم به منظور تولید قیر و سایر فرآورده‌های نفتی پا به عرصه صنعت نفت نهاده است. همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مالی با شرکت در عرضه‌های اولیه سهام جدید و خرید سهام شرکت‌های بنیادین و حضور موثر در واسطه‌گری‌های مالی با کسب سودآوری بالا به فعالیت خود همانند دوره‌های گذشته جهت برآورده کردن منافع ذینفعان ادامه می‌دهد.

گروه بهمن با تمام تلاش سعی دارد با اتخاذ راهبردهای مناسب، سیاست‌های کارآمد و اقدامات به موقع، رشد و توسعه خود را تضمین نماید. در همين راستا با راه‌اندازی خطوط تولید انواع مختلف خودروهای مورد نياز كشور و منطقه، انواع شاسی، توليد قطعات صنعتی و ريخته‌گری، انواع موتورسيكلت، دوچرخه و انجام فعاليت‌های بازرگانی و سرمايه‌گذاری مختلف، موفق به اخذ رکوردهای کم‌نظیری گردیده است.

منبع: گروه بهمن

کد خبر 323266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha