پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: ندای وظیفه: عملیات سیاه ۳ (call of duty: balck ops ۳) یک بازی ویدیویی در سبک تیر اندازی اول شخص است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

ندای وظیفه: عملیات سیاه ۳ توسط استودیو بازی سازی تري‌ريچ طزاحی و توسعه داده شده، همچنین شركت اكتيويژن این بازی را منتشر کرده است.

عملیات سیاه ۳ در حالت کلی دوازدهمین سری از بازی‌های ندای وظیفه می‌باشد. این بازی ادامه داستان ندای وظیفه عملیات سیاه ۲ است.

این بازی برای دو کنسول پلي استيشن 4؛  ايكس باكس وان و وين به صورت کامل طراحی شده است ولی این در حالی است که برای دو کنسول پلي استيشن تري و ايكس باكس 360 فقط حالت سبك بازی چند نفره آنلاین طراحی شده است.

بعد از عنوان قبلی این بازی یعنی call of duty advanch war که خیلی نتوانست انتظارها را برآورده کند، این بار سازندگان این بازی دست به دوباره‌سازی ندای وظیفه زده‌اند.

بعد از منتشر شدن این بازی، عملیات ۳ توانست نظر عموم  و منتقدین را به خود جلب کند، به این دلیل که یک سری  تغیر و تحولات زیاد در روند بازی ایجاد شده بود.

اوج موفقیت این بازی را می‌توان در انتخاب برای نامزد شدن در دوجایزه بهترین بازی سبك تیر اندازی اول شخص و بهترین بازی چند نفره آنلاین در جوایز بازی سال ۲۰۱۵ دید.

  • داستان بازی عملیات سیاه ۳

داستان این بازی از سه حالت chapign، nightmare و زامبی تشکیل شده است.

داستان اصلی بازی ۴۰ سال بعد از اتفاقات عملیات سیاه ۲ شرع می‌شود یعنی در سال ۲۰۶۵. در آن زمان دنیا دچار تغیر و تحول در زمینه تکنولوژی شده که خیلی از کشورها  دست به توسعه توان دفاعی خود کرده‌اند.

ندای وظیفه ۳

در سال ۲۰۶۵ دیگر کشورها باهم درگیری نداشته و با یکدیگر در یک سنگر علیه دشمن می‌جنگند. تکنولوژی نظامی به  حدی توسعه یافته است كه ربات‌های جنگی نقش اول را در میدان ایفا می‌کردند.

در همین بین گروهی شورشی متشکل از سربازهای فرا انسانی و روبات‌های جنگی به نام جنگل یخی دست به ظغیان زده‌اند و وظیفه قهرمان اصلی و تیم خود نابودی این گروه است.

  • طراحی بازی

همانطور که گفته شد این بازی توسط استودیو بازی سازی treyrch طزاحی و توسعه داده شده و موتور قدرتمند آ دابليو وظیفه طراحی گرافیکی این بازی را بر عهده گرفته است.

همانند دیگر سری بازی‌های ندای وظیفه گرافیک حرف اول را می‌زند. صدا گذاری بروی سلاح‌ها به زیبایی هرچه تمام تر صورت گرفته است.

یکی از نکات مثبت این بازی وجود شخصیت‌های زیاد است. این شخصیت‌ها دارای هویت قوی و از عوامل احساسات قوی برخوردار هستند که رنگ و بوی خاصی به بازی می‌دهد.

  • روند بازی در عملیات سیاه ۳

اولین نکته‌ای که در دوباره سازی ندای وظیفه به چشم می‌خورد در همان ابتدای بازی است. این بازی قهرمان خاصی ندارد یعنی در طراحی شخصیت غیر خطی می‌باشد.

شما ابتدا باید قهرمان خود را مانند یک بازی در سبک نقش آفرینی طراحی کنید. این طراحی شامل انتخاب نوع جنسیت و صداگذاری همچنین دیگر نکته‌های موجود در خلق ظاهر شخصیت است.

نکته‌ای که در این جا قابل ذکر است این است که این بازی به صورت گیم پلی‌خطی است و بازیکن در روند بازی هیچ  دخالتی ندارد.

از دیگر نکات قابل توجه این بازی سیستم جدید paint shop است که در این سیستم بازیکن می‌تواند سلاح خود را تقویت کند.

شما می‌توانید با آزاد کردن سلاح‌های موجود در بازی در نبردهای خود از آن ها استفاده کنید. در طراحی درجه سختی  بازی حالتی به نام realism/ واقعيت  وجود دارد که اگر شما یک تیر از دشمن خود دریافت کنید می‌میرید.

اگر بازیکن داستان اصلی بازی را تمام کند آن وقت می‌تواند حالت كابوس nightmare  را امتحان کند.

  • حالت چند نفره آنلاین

این حالت به طور کلی دوباره سازی شده است و یکی از نکات مثبت عملیات سیاه ۳ است. نوع حرکت کردن در بازی به طور کلی عوض شده یعنی اینکه یک موتور جت مانند در قالب یک کوله پشتی در اختیار بازیکن است و با استفاده از این کوله می‌تواند برای مدتی در آسمان پرواز کند و از دیوار حرکت کند و این در حالی است که بازیکن توانایی کنترل سلاح خود را دارد.

در حالت آنلاین بازیکن باید کاراکتر خود را انتخاب کند که این کاراکترها ویژگی خاص خود را دارند. همانند حالت تک نفره این بازی در این حالت سیستم ارتقاع سلاح موجود می‌باشد.

کد خبر 323960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha