همشهری آنلاین: یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: معمولاً افراد کمتر از ۱۰ بار لقمه‌ها را می‌جوند که کار هضم مکانیکی و لِه‌کردن لقمه‌ها را معده به‌جای دندان‌ها انجام می‌دهد, باید هر لقمه را ۳۰ تا ۴۰ بار بجویم تا غذا مانند شیرابه به معده فرستاده شود.

هر لقمه غذا باید ۳۰ تا ۴۰ بار جویده شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم, ناصر رضایی‌پور درباره نحوه مصرف غذا اظهار داشت: بیشتر افراد، بسیار تند و پُرشتاب غذا می‌خورند.

غذا

به گفته وی معمولاً افراد کمتر از 10 بار لقمه‌ها را می‌جوند؛ و درواقع، توقع دارند که کار هضم مکانیکی و لِه‌کردن لقمه‌ها را معده به‌جای دندان‌ها انجام می‌دهد, دندان برای همین‌کار آفریده شده‌ است بنابراین هر لقمه غذا باید خوب جویده شود.

یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد ادامه داد: یادمان باشد, باید هر لقمه را 30 تا 40 بار بجویم تا غذا به‌صورت ماده‌ای یکدست‌شده تبدیل شده و راهی معده شود.

رضایی پور عنوان کرد: در افراد سالم،‌ آب آشامیدنی باید خنک باشد تا با حجم کم، بتواند تشنگی را برطرف کند. نباید آب را به یک نفس و با سرعت نوشید بلکه باید به‌تدریج و در 3 نفس نوشید.

  • نوشیدن آب سرد پس از شیرینی یا ترشی ممنوع!

وی بیان داشت: نوشیدن آب سرد پس از شیرینی یا ترشی و پس از میوه‌های تر مثل سیب، انگور، انار، هندوانه و خربزه، موجب فساد در معده می‌‌شود.

دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: باید نوشیدن آب در هنگام ناشتایی، وسط شب و بین خواب، پس از حرکات شدید بدنی و ورزش، بلافاصله پس از نزدیکی جنسی، همراه با غذا یا با فاصله کم از غذا پرهیز کرد چرا که اعضای داخلی بدن به‌ویژه معده و کبد را ضعیف می‌کند و توان عملکردی آنها را کاهش می‌دهد.

کد خبر 324707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha