سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: این نمایشگاه ابتدا به اسم GSM World Congress شناخته می‌شد؛ بعد‌ها این اسم به ۳GSM World Congress تغیر نام داد.

نمایشگاه جهانی تلفن همراه یا کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) یا کوتاه شده‌اش MWC، که به نام   GSMA معروف شده است مجموعه‌ای شامل بزرگترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است که در آن مدیران برجسته شرکت‌های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند.

  کنگره جهانی موبایل ترکیبی از بزرگترین نمایشگاه جهان برای صنعت تلفن همراه و یک کنفرانس برای مدیران برجسته به نمایندگی اپراتور تلفن همراه، تولید کننده گان دستگاه‌های هوشمند، ارائه‌دهندگان تکنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سرار جهان است.

کنگره جهانی موبایل GSMA برای اولین بار در ماه فوریه و درمحل فایرا گران ویا، شهر بارسلونا (ایالت کاتالونیا، اسپانیا) آغاز شد که سالانه بیش از ۷۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ هزار مردم در آن حضور داشتند. تا سال ۲۰۰۶ این رویداد بزرگ در جشنواره بين‌المللي فيلم کن صورت می‌گرفت و در بیش از ۲۰۰ کشور از سراسر جهان شناخته شده بود. گنگره جهانی موبایل GSMA در سال ۲۰۱۴ در ۲۴ام تا ۲۷ فوریه صورت گرفت که در حدود بیش از ۸۵۰۰۰ شرکت کننده داشت؛ و اما در مورد تاریخ آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵، روزهای ۲ تا ۵ مارس عنوان شده است.

 در سال ۲۰۱۴ کنگره جهانی موبایل GSMA در مراسمی تلاش این کنگره را در جهت حفظ محیط زیست معرفی کرد؛ و تا ۲۰۶۰ کنگره جهانی موبایل GSMA به عنوان پیشرو در زمینه حفظ محیط زیست گواهینامه‌ای را صادر کردو برای رسیدن به این گواهینامه استفاده از استراتژی‌های کاهش رد پا و جبران انتشار است که نمی‌تواند اجتناب شود.

صدور گواهینامه نشانه و آخرین گام در بلند مدت GSMA و ادامه دادن به تعهد به حفظ محیط زیست است. در سایر طرح‌های سبز در کنگره جهانی موبایل می‌توان شارژ خورشیدی، کاهش اتلاف مواد چاپی، استفاده مجدد و بازیافت مواد در محل برگزاری و استفاده از علامت‌های دیجیتالی و ابزارهای الکترونیکی است.

کد خبر 327706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha