همشهری‌آنلاین: کره شمالی اعلام کرد، با دستیابی به بمب هیدورژنی قادر است منهتن را از روی زمین محو کند.

northkorea

 پیونگ یانگ اعلام کرد، تمام تکنولوژی‌های مورد نیاز برای مقابله با اقدام‌هاي خصمانه از سوی کره جنوبی و آمریکا را دارد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که واشنگتن و سئول رزمایش مشترک سالانه خود را در خاک کره جنوبی آغاز کردند.

بر اساس اعلام دولت پیونگ یانگ، بمب هیدوژنی تولید شده توسط این کشور بسیار بزرگ‌تر از نوع تولید شده آن در دوران اتحاد جماهیر شوروی است و اگر این بمب بر روی یک موشک بالستیک قاره پیما نصب شده و به سمت منطقه منهتن در نیویورک پرتاب شود، همه مردم آن منطقه بلافاصله کشته می‌شوند و تمام شهر به خاکستر تبدیل می‌شود.

با این حال، کارشناسان علمی و نظامی در جهان مردد هستند که کره شمالی در واقعیت توانایی پرتاب چنین موشکی را داشته باشد. دستیابی به بمب هیدروژنی توسط کره شمالی هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری "دی پی آر کی" کره شمالی،روز یکشنبه بزرگ‌ترین رزمایش آبی - خاکی نیروهای آمریکا‌یی و کره‌جنوبی با واکنش تند و تهدید پیونگ‌یانگ به نابودی دشمنانش آغاز شد.

رزمایش زمینی و تهاجمی مشترک در ساحل شرقی کره‌ جنوبی بخشی از رزمایش‌های مشترک هشت‌ هفته‌ای است که بزرگ‌ترین مانور نظامی محسوب می‌شود.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره از زمانی که پیونگ‌یانگ چهارمین آزمایش اتمی خود را در ماه ژانویه انجام داد و پس از آن هم دست به پرتاب موشک ماهواره‌بر زد، به اوج خود رسید و موج جدید تحریم‌های سازمان ملل متحد را براي اين كشور در پی داشت.

کد خبر 328180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha