همشهری آنلاین: پلیس ژاپن یک نظامی امریکایی مستقر در جزیره اوکیناوا را به اتهام تجاوز جنسی به یک زن بازداشت کرد. مقامات امریکایی هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

اوکیناوا

به گزارش رویترز، پلیس ژاپن  روز دوشنبه (24 اسفند) اعلام کرد، یک ملوان امریکایی 24 ساله مستقر در اردوگاه امریکایی «شواب» را روز یکشنبه (23 اسفند) به اتهام تجاوز جنسی به یک زن 40 ساله در هتلی در «ناها» در جنوب اوکیناوا بازداشت کرده است.

«یوشیهیده سوگا»، سخنگوی دولت ژاپن در نشستی خبری گفت: به سرعت به طرف امریکایی گفتیم که این موضوع بسیار تأسف بار است و خواستار اتخاذ قوانین سختگیرانه تر و جلوگیری از وقوع دوباره حوادثی از این دست شدیم.

یکی از مقامات اوکیناوا نیز به نقل از «تاکشی اوناگا»، فرماندار اوکیناوا این حادثه را «نابخشودنی» توصیف کرد و گفت به شدت نسبت به این مسئله خشمگین است.

مقامات امریکایی هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

دولت ژاپن و مقامات محلی اوکیناوا مدتی طولانی است بر سر استقرار نظامیان امریکایی در جزیره اوکیناوا در جنوب ژاپن اختلاف دارند.

در حالی که مقامات اوکیناوا و ساکنان محلی این استان خواهان خروج پایگاه های نظامیان امریکایی از اوکیناوا هستند، دولت توکیو بر باقی ماندن این پایگاه ها در این جزیره اصرار می ورزد.

اوکیناوا پیشتر نیز صحنه حوادثی از این دست بوده است. در سال 1995 نیز، سه نظامی امریکایی به یک دختر 12 ساله ژاپنی تجاوز کردند که به اعتراضاتی گسترده منجر شد.

در حال حاضر 50 هزار نظامی امریکایی در جزیره اوکیناوا مستقر هستند و مردم این جزیره همواره نسبت به جرائم و آلودگی صوتی ناشی از حضور این نظامیان شکایت دارند.

بر اساس آمار موجود بین سال‌های 2005 تا 2013 بیش از هزار مورد جرائم جنسی از سوی نظامیان امریکایی در مراکز قضایی جزیره اوکیناوا ثبت شده است.

کد خبر 328212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha