همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس به تمامی دستگاه‌های اجرایی اجازه دادند بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی - فرهنگی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کنند.

مکان های تاریخی

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علني و در ادامه رسیدگی به لایحه دائمی‌ شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، ماده الحاقی 71 و 72 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، با توجه به اهمیت و ضرورت مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی و احیای بافت‌های ارزشمند کشور، به تمامی دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی - فرهنگی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی(به استثنای نفایس ملی) در اختیار خود را با تعیین کاربری که از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب ضوابط و مقررات مشخص می‌شود به بخش خصوصی و تعاونی واگذار نمایند.

اجرای این بند از شمول جزء 3 ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور مصوب اول شهریورماه 1366 مستثنی است.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده الحاقی 72 مقرر کردند واردات هر نوع کالا با رعایت استانداردها یا ضوابط فنی و ایمنی و بهداشتی قرنطینه‌ای است که پس از تصویب مرجع ذی‌صلاح مربوط، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک و سایر مراجع مربوط ابلاغ می‌شود.

رعایت این ضوابط برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه، ضبطی، قطعیت‌ یافته، کالاهای بلاصاحب و صاحب متواری و مکشوفات قاچاق الزامی است و ضوابط فنی و ایمنی این کالاها از طریق سازمان ملی استاندارد ایران و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی حسب مورد تأیید می‌شود.

 

کد خبر 332674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha