همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حمایت از طرح امنیت اخلاقی ناجا گفت: طرح امنیت اخلاقی ، هنجارشکنان را نگران و جریان های غرب گرا در کشور را منفعل ساخته است .

 سیدحسن فیروزآبادی

به گزارش سپاه نيوز، سردار سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در سخناني با اشاره به رسالت خطير نيروي انتظامي در اجراي طرح امنيت اخلاقي اظهار كرد: امنيت اخلاقي سرمايه و مزيت بزرگ جامعه ي اسلامي ما است و نهادهاي متولي امنيت و نظم اجتماعي نبايد اجازه دهند با سهل انگاري و سهل انديشي عده اي، اين عرصه مورد تعرض و تاخت و تاز هنجارشكنان بي مبالات و يا اشرار و نفوذي هاي دشمن قرار گيرد .

وي افزود: اقدام نيروي انتظامي در پرداختن به طرح امنيت اخلاقي منطبق بر قانون و خواست مردم بوده و اين نيرو با هوشمندي و مراقبت هاي لازم بايستي تمامي همت و تلاش خود را در اجراي موثر و مفيد آن بكار گيرد .

سرلشكر فيروزآبادي «منظومه ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) و رهبر عزيز حضرت امام خامنه اي، پيرامون موضوع فرهنگ، اخلاق و صيانت از ارزش هاي ديني و احكام شرع مقدس در مسائل مختلف را راهنماي آحاد جامعه به ويژه نهادهاي مسئول در اين موضوع» دانست.

وي در اين باره تصريح كرد: مراجعه به آراء و فتاواي امام عظيم الشأن راحل (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به ويژه در مقوله حجاب كه منبعث از آموزه هاي قرآن و احكام شرعي و تعاليم اسلام عزيز است، براي آحاد مردم و مسئولين ارجمند جامعه لازم است و مي تواند به دور از هر گونه هيجان و تعصب به گونه اي منطقي و مستند ملاك اقدام و عمل نهادهاي قانوني قرار گيرد و موجبات امنيت و آرامش اجتماعي را فراهم آورد .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح بروز برخي از رفتارهاي ناهنجار و مفاسد اخلاقي در جامعه را ناشي از فقدان يك نگاه و برنامه قوي، قاطع، هوشمند و همه جانبه در كشور قلمداد و تأكيد كرد: در يك تحقيق انجام شده دانشگاهي نشان داده شده؛ هنجارشكني ها و مفاسد باعث بدبيني و وسواس جوانان نسبت به سلامت اخلاقي جامعه گرديده و جوانان حدود 30 ساله كشور اعم از دختر و پسر را از ازدواج ترسانده است .

وي افزود:هر جواني نگران آن است كه اگر زوجي انتخاب كند خداي ناكرده او نيز مثل آنهايي باشد كه در جامعه مشاهده مي كند! بنابراين نبايد اجازه داد با كج فهمي و وسوسه برخي ناپاكان، دام بسيار خطرناكي كه به نام هنجارشكني هاي اخلاقي در جامعه سر راه آحاد مردم به ويژه جوانان آينده ساز گسترده شده است به نتيجه دلخواه برسد و اين امر موجب كاهش ازدواج جوانان و در نتيجه كاهش باروري جمعيت كشور بشود .

سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به چند بعدي بودن طرح امنيت اخلاقي و نقدهاي غيرمنصفانه پيرامون آن گفت: در حالي كه اين طرح چهار جرم هنجارشكن «مزاحمت نواميس»، «كشف حجاب»، «آلودگي صوتي» و «رفتارهاي پرخطر» را شامل مي شود، تمركز بر يك بعدي معرفي كردن آن كه متأسفانه با جنجال آفريني برخي رسانه ها و ترويج مطالب نادرست و غيردقيق در شبكه هاي اجتماعي همراه شده است، امري ناپسند و محكوم است.
وي افزود: بايد با هوشمندي و جلب حمايت دولت مردان و مردم بسترهاي موفقيت طرح امنيت اخلاقي جامعه فراهم شود. لذا نه تنها نبايد چند وجهي بودن اين طرح با هوچي گري در محاق فراموشي قرار گيرد ، بلكه تبيين و آگاهي بخشي نسبت به ابعاد و زواياي مختلف اين طرح در منابر وعظ وخطابه و دانشگاه‌ها و مدارس و رسانه هاي جمعي امري ضروري است كه اهتمام جدي و هوشمندانه در قبال آن ضمن تقويت حمايت ملي، بسترهاي موفقيت طرح را نيز تنظيم و فراهم تر خواهد كرد .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كوتاهي برخي از دستگاههاي فرهنگي، آموزشي، تربيتي كشور را عامل بعضي هنجارشكني ها در عرصه فرهنگ و اخلاق جامعه دانست و خاطر نشان كرد: اگر دستگاه‌هاي مسئول به رسالت و وظايف خطير خود عمل كنند از اجراي طرح هايي چون طرح امنيت اخلاقي در جامعه توسط نيروي انتظامي بي نياز مي شويم .

سرلشكر فيروزآبادي تأكيد كرد: اگر در جامعه تكليف واجب قرآني امر به معروف و نهي از منكر سازي و جاري باشد، جامعه مصونيت پيدا مي كند و در برابر زمينه هاي ناهنجاري و نيز هنجارشكنان مقاوم مي گردد .

وي ملت ايران را ملتي فهيم، خردمند و با بصيرت معرفي و با برجسته دانستن ويژگي دشمن شناسي آنان افزود: آنچه امروز نيروي انتظامي درصدد مقابله با آن است در واقع همان واقعيت تلاش و برنامه دشمن براي مقابله با ارزش هاي ديني، انقلاب و نظام اسلامي است كه پس از ناكامي توان و ظرفيت خود در عرصه جنگ هاي سخت و نيمه سخت به جنگ نرم و آماج قرار دادن ارزش ها و بنيان هاي اخلاقي و فرهنگي جامعه روي آورده است .

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: طرح امنيت اخلاقي هنجارشكنان را نگران و اشخاص و جريان هاي غرب گرا و مروجان بي بند و باري در جامعه را منفعل ساخته است به گونه اي كه به اظهار نظرهاي متناقض و در تضاد با قانون و احكام اسلام پرداخته اند .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه «برخي از ما مسئولين كشور، متأسفانه فراموش كرده ايم كه زمامدار و كارگزار در چه كشوري هستيم؟» گفت: اين ملت چند صد هزار شهيد و جانباز در راه قرآن داده است؛ بهتر است عينك سياسي و جناحي را بر زمين بگذاريم و مقداري به اجراي فريضه ي فراموش شده امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بيانديشيم چرا كه اگر چنين نكنيم علاوه بر تحمل آثار تخريب فرهنگ ملي اسلامي، در آخرت بايستي پاسخگو باشيم .

وي تصريح كرد: غيرت ملي و تعصب ديني به ما حكم مي كند براي خشنودي خداوند و امنيت و آرامش روحي و رواني جامعه به اقامه امر به معروف و نهي از منكر برچسب سياسي نزنيم و با يك اراده و عزم فراگير و همگاني به برپا داشتن آن بپردازيم . تا به جامعه اي در تراز انقلاب و اسلام ناب محمدي (ص) برسيم و الگوي نو به جوامع بشري معرفي و عرضه كنيم .

فيروزآبادي بازگشت به اعتماد به نفس ملي و يادآوري پيشينه متعالي فرهنگ ملت بزرگ و داراي تمدن و فرهنگ ايراني كه بر اثر برخي رويكردهاي منفعل غرب پرستانه در كشور مورد تهديد قرار گرفته است را امري ضروري معرفي و گفت:ملتي كه شناخت صحيح و دقيقي از هويت تاريخي و الگوهاي متعالي خود نداشته باشد هر آن به دنبال الگوهاي يك بار مصرف وارداتي و بي هويتي حاصل از اين رويكرد است كه گسترش معضلات فرهنگي، سياسي و امنيتي در جامعه را در پي خواهد داشت .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه حجاب مقوله اي عجين شده با هويت ايراني است كه با ظهور اسلام و پديدار شدن احكام اسلامي در جامعه ايراني، مورد توجه جدي و مستمر قرار گرفته است گفت: حجاب به عنوان يك ارزش در جامعه ايران قرن ها است كه پذيرفته شده است و با توجه به تأثير آن در امنيت، سلامت و آرامش جامعه، دشمنان اسلام همواره در صدد بوده اند با خدشه دار كردن آن جامعه ما را به سمت بي تقوايي ببرند تا بتوانند اهداف شوم خود را دنبال كنند .

وي تصريح كرد: از آنجا كه نياز به حجاب و پرهيز از برهنگي از گرايشات فطري انسان است خداوند آن را در وجود بشر قرار داده است ، دشمنان در آسيب رساندن به آن نتوانسته اند طرفي ببندند .

سرلشكر فيروزآبادي برنامه ريزي همه جانبه و اعمال سياست هاي متناسب با شرايط و امكانات محيطي را از جمله الزامات موفق ساختن طرح امنيت اخلاقي قلمداد و خاطر نشان كرد: همانگونه كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فرموده اند، امنيت، امنيت اخلاقي و امنيت اجتماعي مسئوليت جمهوري اسلامي است و مظهر اين امنيت و عامل وسط ميدان اين امنيت نيز نيروي انتظامي است كه بايستي مهربانانه ، مقتدرانه و هوشمندانه و بدون توجه به جنجال آفريني هاي جاري قاطعانه از آن صيانت كند .

وي امنيت اخلاقي و امنيت رواني را از حقوق اساسي و مسلم مردم بر شمرد و تصريح كرد: ملتي كه در آرامش و امنيت رواني زندگي كند مي تواند مسير پيشرفت و تعالي را با سرعت طي كند و طرح امنيت اخلاقي با ابعاد چندگانه خود در پي تأمين چنين شرايطي براي جامعه به ويژه نسل جوان آينده ساز كشور است .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با حمايت جدي از اقدام نيروي انتظامي در اجرائي كردن طرح امنيت اخلاقي تأكيد كرد: اقدام نيروي انتظامي اقدامي قانوني است و هر گونه مخالفت با آن مقاومت برابر اجراي قانون تلقي مي شود ، لذا انتظار است با همدلي و همكاري و حمايت هاي درخور و هنجارسازي مطمئن، دغدغه مردم در خصوص احتمال انحراف اخلاقي خويش و خانواده و فرزندان خود در جامعه را رفع كنيم .

کد خبر 332686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha