شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

در روزهای اخیر ۲ گزارش جداگانه از ۲ منطقه سوریه به نقل از شاهدان عینی منتشر شده‌است که ابعاد جنایات گروه‌های مسلح مخالف را نشان می‌دهد.

سوریه

رسانه‌هاي غربي همواره در جنگ سوريه روي حملات دولت عليه مخالفان تمركز مي‌كنند و اين در حالي است كه گروه‌هاي مسلح مخالفي كه توسط كشورهاي غربي و عربي ميانه‌رو خوانده مي‌شوند، حتي از سلاح شيميايي هم عليه غيرنظاميان استفاده مي‌كنند. عفو بين‌الملل در گزارشي اعلام كرده‌است كه گروه جيش‌الفتح در محاصره منطقه شيخ مقصود در حلب در حمله به خانه‌هاي مردم و غيرنظاميان از سلاح شيميايي و خمپاره‌هاي حاوي گاز سمي استفاده كرده‌است. اين منطقه عمدتا كردنشين است و نزديك 30هزار نفر جمعيت دارد. عفو بين‌الملل مي‌گويد فهرست 83غيرنظامي كه در اين حملات شيميايي كشته شده‌اند را در اختيار دارد. از اين تعداد 30نفر كودك هستند.

جيش‌الفتح از گروه‌هاي مسلح تروريستي مورد حمايت عربستان و تركيه است و در مذاكرات ژنو هم نماينده دارد. اين كشورها اصرار دارند كه علاوه بر گروه‌هاي تكفيري و سلفي مانند جيش‌الفتح، حتي جبهه نصره هم در مذاكرات صلح سوريه حضور داشته‌باشد و امتياز بگيرد.

از سوي ديگر شاهدان عيني كه از كشتار روستاي الزاره در استان حما جان به در برده‌اند جزئيات اين كشتار را براي رسانه‌ها طرح كرده‌اند. گروه مسلح تروريستي جبهه نصره بامداد پنجشنبه گذشته با يورش به اين روستاي علوي‌نشين در جنوب استان حما كشتار به راه انداختند. خبرگزاري اسپوتنيك روسيه در گزارشي به نقل از شاهدان اين كشتار نوشته‌است، بيش از 180زن و كودك ساكن اين روستا قتل عام شدند.

دليل حمله گروه تروريستي جبهه نصره به اين روستا، حضور مردان اين روستا در ارتش سوريه بوده‌است. در اين حمله همچنين حدود 120نفر از اهالي روستا توسط تروريست‌ها ربوده‌شده‌اند.پيش از اين هم گزارش‌هاي متعددي درباره محاصره روستاهاي علوي‌نشين سوريه توسط گروه‌هاي مسلح مخالف و ايجاد قحطي در اين روستاها منتشر شده‌بود كه چندان موردتوجه رسانه‌هاي جهان قرار نمي‌گرفت.

کد خبر 333848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha