همشهری آنلاین: روزنامه اسپانیایی 'لاپرسا' نوشت: رئیس جمهوری ونزوئلا می‌گوید از اعلام وضع اضطراری در ونزوئلا عقب نشینی نمی‌کند.

مادورو

به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه اسپانیایی افزود: نیکولاس مادورو در پی برگزاری تظاهرات ضد دولتی روز چهارشنبه به وقت محلی در کاراکاس که منجر به درگیری با پلیس شد، با ایراد سخنانی در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت که از تصمیم اخیر خود برای اعلام وضع اضطراری در کشور عقب نشینی نخواهد کرد.

وی، پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون این کشور را به تلاش برای برکناری اش متهم کرد و گفت: 'مجلس می‌خواهد با برکناری من دستم را ببندد؛ خودشان می‌دانند چرا.'

مادورو ادامه داد: 'آنها مرا دست بسته می‌خواهند تا نتوانم وضع اضطراری اعلام کنم و ما نتوانیم حتی یک تصمیم سازنده بگیریم. برای نمونه مجوز ساخت 300 هزار خانه برای نیازمندان کشور، افزایش دستمزد و حقوق بازنشستگی، حل مشکلات بودجه و راه اندازی کارخانه ها؛ چون همه چیز را مجلس باید تأیید کند و آنها این کار را نخواهند کرد تا اوضاع خرابتر بشود و به وضع اقتصادی کشور بیشتر لطمه بخورد.'

این منبع خبری یادآور شد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 70 درصد مردم ونزوئلا خواهان برکناری نیکلاس مادورو از ریاست جمهوری تا پایان سال جاری میلادی هستند. با این حال، حزب سوسیالیست حاکم ونزوئلا می‌گوید برای برگزاری همه پرسی تا پایان سال فرصت نیست.

کد خبر 334405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha