همشهری آنلاین: تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان با کسب حداکثر امتیازات در جمع تیم‌های حاضر در جام فجر به قهرمانی دست یافت و کیانوش رستمی برترین وزنه‌بردار معرفی شد.

weightlifting

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، تیم ملی ایران در رقابت‌های جام بین‌المللی فجر که از 11 تا 13 خرداد در تالار وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، توانست با کسب حداکثر امتیازات (331 امتياز) در جمع 18 تیم حاضر در این مسابقات به قهرمانی دست یابد و تیم‌های صربستان و روسیه نيز به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین تیم‌های حاضر در این مسابقات توانستند مدال‌های نقره و برنز را بین یکدیگر تقسیم کنند. روسیه 3 نقره و 3 برنز، اتریش 2 نقره و 1 برنز، لهستان 1 نقره و 1 برنز، صربستان 1 نقره، سوریه 1 نقره، ترکیه 1 برنز و قزاقستان 1 برنز کسب کردند.

کیانوش رستمی، وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم تیم ملی کشورمان با حدنصاب مجموع 395 کیلوگرم برترین وزنه‌بردار شناخته شد.

سهراب مرادی، دیگر وزنه‌بردار ملی پوش دسته 94 کیلوگرم با حدنصاب 400 کیلوگرم دوم شد و بهداد سلیمی در دسته به اضافه 105 کیلوگرم با حدنصاب مجموع 430 کیلوگرم در جایگاه سوم برترين‌ها ایستاد.

گفتنی است، سهراب مرادی بامداد روز جمعه (14 خرداد) به همراه علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی تهران را به مقصد کلمبیا ترک کردند.

سهراب می‌تواند با حضور در دومین رقابت‌های گزینشی در کلمبیا با کسب دومین مجوز رسمی پس از جام بین‌المللی فجر شانس به دست آوردن دوبنده تیم ملی و المپیکی شدن خود رامسجل کند.

تورنمنت کلمبیا از تاریخ 4 تا 11 ژوئن (15 تا 22 خرداد) و بلافاصله پس از اتمام تورنمنت بین‌المللی فجر ایران برگزار می‌شود.

لازم به ذکراست؛ با توجه به این که هر وزنه‌بردار برای حضور در بازی‌های المپیک می‌بایست تا قبل از اعزام به المپیک 2016 ریو حتما در 2 رویداد گزینشی حضور داشته باشد، قطعاً سهراب مرادی می‌تواند پس از شرکت در جام فجر و تورنمنت کلمبیا مجوز المپیکی شدن خود را رسما کسب کند.

کد خبر 335919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha