دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت در این فستیوال از مدل جدید کنسول ایکس‌باکس وان به اسم Xbox One S رونمایی کرد.

ایکس باکس وان اس

این مدل جدید، فقط هم یک کنسول باریک‌تر و سبک‌تر را شامل نمی‌شود و دسته‌ی مدل S هم ارتقا یافته است. مایکروسافت کمی فرم بدنه‌ی دسته‌ی اصلی را تغییر داده است. با این حال، بزرگ‌ترین تغییر دسته، افزودن قابلیت اتصال با سیستم بلوتوث است.

دسته‌ی جدید ایکس‌باکس وان، نه تنها سیستم بی‌سیم قبلی‌اش را حفظ کرده، بلکه می‌تواند با استفاده از بلوتوث هم به دیگر دستگاه‌ها متصل شود. این دیگر دستگاه‌ها، فعلا فقط کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ را شامل می‌شود. با این حال، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که استفاده از سیستم بلوتوث، به مایکروسافت این اجازه را خواهد داد تا دسته‌اش را به هر دستگاهی متصل کند.

در حال حاضر اگر بخواهید دسته‌ی ایکس‌باکس وان را به صورت بی‌سیم به یک کامپیوتر متصل کنید، نیازمند یک دانگل مخصوص هستید. سیستم بی‌سیم بلوتوث نیاز به دانگل را از بین می‌برد.

این موضوع، راه را برای اتصال دسته‌ی مایکروسافت به تبلت‌ها یا تلویزیون‌ها، آن هم بدون هیچ واسطه‌ای فراهم می‌کند؛ طوری که احتمالا استریم از کنسول ایکس‌باکس وان به یک تبلت یا گوشی هوشمند، احتمالا در آینده‌ای نزدیک ممکن خواهد شد.

«مایک ایبارا» (Mike Ybarra)، مدیر بخش برنامه‌های ایکس‌باکس، همین هفته‌ی پیش گفته بود که می‌خواهند روی تمام دستگاه‌هایی که یک گیمر در خانه دارد، حضور داشته باشند؛ حتی اگر این دستگاه‌ها را رقبای‌شان ساخته باشند. این دستگاه‌ها، مطمئنا دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS یا اندروید را هم شامل می‌شود.

مایکروسافت هم‌چنین امکان شخصی‌سازی کنترلرهای جدیدش را فراهم کرده است. می‌توانید در ادامه، ویدیویی از مدل‌های مختلفی که می‌توان از دسته‌ها ساخت را ببینید.

ایکس باکس وان اس

منبع: The Verge

کد خبر 338371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha