همشهری آنلاین: رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس اعلام کرد: راهپیمایی روز قدس در شهر تهران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه ۱۱ تیر، از مسیرهای تعیین شده به سمت دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.

روز قدس

به گزارش ایسنا، رمضان شریف در نشست مطبوعاتی با بيان اين خبر افزود: خطیب نماز جمعه این هفته تهران آیت‌الله سیداحمد خاتمی خواهد بود و سخنران قبل از خطبه روز جهانی قدس سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه خواهند بود که آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و شرایط امروز مبارزات ملت فلسطین را تبیین خواهد کرد.

او افزود: در بیش از ۸۵۰ شهر کشور راهپیمایی روز قدس از مساجد بزرگ و میادین اصلی شهرها به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد. در تعداد زیادی از استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور سخنرانان پیش از خطبه‌ها در سطح ملی هستند که آخرین تحولات منطقه و وضعیت فلسطین را برای مردم تبیین می‌کنند.

وی همچنین گفت: بیش از ۳۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خواهند داد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اهمیت نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس افزود: نامگذاری این روز فرصتی را فراهم کرد که پرونده اشغال این سرزمین مقدس توسط صهیونیست‌ها مورد بازخوانی قرار گیرد و همه جهانیان در جریان ظلم و ستم رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم این منطقه قرار بگیرد.

رمضان شریف با اشاره به ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و تلاش آن‌ها برای یهودی کردن این منطقه در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: در شش هفت ساله گذشته بعد از رویارویی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی و دفاع آن‌ها از مردم مظلوم غزه، این رژیم در وحشتی عمیق فرو رفت و در همین چارچوب پس از مدتی آن‌ها تلاش کردند با هماهنگی و ابتکار همکاران منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی خود درگیری‌هایی را در جهان اسلام ایجاد کنند چنان که به واسطه این درگیری‌ها حاشیه امنی را برای خود به وجود آورند.

او با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام خاطرنشان کرد که متاسفانه پتانسیلی که می‌توانست برای مبارزه با رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود با جهالت، نادانی و خیانت برخی از حکام کشورهای اسلامی این انرژی معطوف به درگیری‌ها در خود جهان اسلام شده است و در راستای مبارزه با رژیم صهیونیستی که بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان است به کار گرفته نشده است.

رمضان شریف با بیان این که در میان این همه هیاهو و مسائلی که در منطقه در جریان است مردم فلسطین راه خود را جهت مبارزه با این رژیم پیدا کرده و ادامه می‌دهند، ادامه داد: این یک پدیده مبارک و منحصر به فرد است.

وی با بیان این که روز جهانی قدس این زمینه را فراهم می‌کند که افکار عمومی جهان با چهره واقعی صهیونیست‌ها آشنا شوند ادامه داد: پیش از این برخی از کشورهای منطقه به خاطر شرمی که از امت اسلامی داشتند از این جرأت برخوردار نبودند که به صورت رسمی با اسراییل رابطه برقرار کنند و امت اسلامی در این ارتباط می‌ترسند ولی به نظر می‌رسد با توجه به مسائلی که در جهان اسلام پیش آمده و اختلافات و درگیری‌های موجود شاهد این هستیم که متاسفانه برخی از این کشورها اقدام به برقراری رابطه رسمی با دشمن‌ترین دشمن مسلمانان کرده‌اند. ما امیدواریم حضور میلیونی مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس بتواند باعث فشار و مانعی برای برقراری روابط از سوی کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها شود.

رمضان شریف با بیان این که امت اسلامی بارها تجربه کرده که هر موقع بر داشته‌های خود اتکا کرده به پیروزی دست پیدا کرده است تاکید کرد:‌ مردم ایران حمایت ملت فلسطین را تکلیف دینی و شرعی خود می‌دانند.

او با بیان این که مسائل حفاظتی و امنیتی برای حضور شهروندان در راهپیمایی روز قدس توسط ستادهای اجرایی در نظر گرفته شده است. در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به ویژگی‌های انتفاضه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌ها اشاره کرد و افزود: این انتفاضه، انتفاضه‌ای متفاوت است و دارای تاثیرگذاری در سطح راهبردی و تاکتیکی است. چنان که باید تاکید کرد این انتفاضه با انتفاضه‌های اول و دوم متفاوت است.

رمضان شریف در پاسخ به سوالی در ارتباط با این که گفته شده برای خروج ایران از فهرست کشورهایی که به امر پولشویی می‌پردازند باید ایران دست از حمایت از حزب الله لبنان و جریان مقاومت بردارد، اظهار کرد: حمایت از مردم فلسطین محور مقاومت و حزب الله لبنان جزو استراتژی‌های ثابت جمهوری اسلامی ایران است و برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی، اصول قانون اساسی و تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به فشار دشمنان به ایران جهت حمایت نکردن از جریان مقاومت افزود:‌ همه افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان و کشورهای عربی منطقه می‌دانند که به واسطه حضور قدرتمندانه حزب الله اولین شکست نظامی از سوی اعراب و مسلمانان به صهیونیست‌ها وارد شد ولی دشمنان می‌خواهند این آفتاب تابان را نادیده بگیرند و در همین چارچوب حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کنند با توجه به این شما از این گونه کشورها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها چه انتظاری دارید؟ این هم از جمله سناریوهایی است که آن‌ها برای به چالش کشیدن دستاوردهای کشور های اسلامی در مبارزه با صهیونیست‌ها طراحی کرده‌اند.

رمضان شریف در پاسخ به سوالي مبنی بر این که در گذشته عموما سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در راهپیمایی روز قدس، رئیس‌جمهور بوده ولی در سال‌های اخیر این موضوع تغییر کرده و علت آن چیست؟ گفت: مکانیزم انتخاب سخنرانان در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و شهر تهران یک مکانیزم خاص است. ستاد نماز جمعه خطیب و سخنران نماز جمعه را دعوت می‌کند و گاهی ممکن است سخنان پیش از خطبه رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و یا بنا به شرایط شخصیت‌های دیگری از جمله از اعضای شورای عالی امنیت ملی باشد.

او با بیان این که در انتخاب این موضوع شرایط و تحولات منطقه و مصلحت‌هایی که وجود دارد سنجیده می‌شود و این یک موضوع هماهنگ است، تصریح کرد: این جز مسائل کلانی است که با هماهنگی در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود و مکانیزم خاص خود برخوردار است.

  • مســـیـرهای راهــپیمـایـی روز جهانی قدس در تهران به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجدالمهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

کد خبر 338594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha