پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترزا می‌، وزیر کشور بریتانیا در مقاله‌ای که در روزنامه "تایمز" چاپ شد، آمادگی خود را برای احراز پست ریاست حزب محافظه‌کار اعلام کرد. تا کنون وزیر کار و وزیر دفاع پیشین بریتانیا نیز رسما نامزدی خود را اعلام کرده‌اند.

Theresa May

وزیر کشور بریتانیا در مقاله‌ای مهمان برای روزنامه "تایمز" چاپ لندن نوشت که آماده است ریاست حزب حاکم محافظه‌کار را برعهده بگیرد. "ترزا می" (Theresa May) پیش از همه‌پرسی همچون دیوید کامرون خواستار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود، اما همزمان دیدگاه انتقادی خود نسبت به ساختار اتحادیه اروپا را حفظ کرده بود.

استیون کرب، وزیر کار، و لیام فاکس، وزیر دفاع پیشین بریتانیا نیز پیش‌تر نامزدی خود را برای تصدی پست ریاست حزب اعلام کرده بودند. انتظار می‌رود بوریس جانسون، شهردار پیشین لندن نیز وارد میدان رقابت شود.

جانسون پیش از برگزاری همه‌پرسی تاریخی بریتانیا، خواستار جدایی این کشور از اتحادیه اروپا شده بود.

مهلت اعلام نامزدی برای کسب کرسی ریاست حزب محافظه‌کار ظهر روز پنج‌شنبه (۳۰ ژوئن/ ۱۰ تیر) به پایان می‌رسد.

ترزا می ۵۹ ساله در مقاله خود که بامداد پنج‌شنبه در نسخه آنلاین روزنامه "تایمز" منتشر شد، به طور تلویحی علیه بوریس جانسون، قوی‌ترین رقیب احتمالی خود، تاخته و از سیاستمدارانی که "سختی زندگی را نمی‌شناسند و کسب و کار دولت را همانند یک بازی در نظر می‌گیرند" اعلام برائت کرده است.

بوریس جانسون هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است.

دیوید کامرون پس از روشن شدن نتیجه همه‌پرسی اعلام کرد که از سمتش کناره‌گیری کرده و در ماه سپتامبر ریاست حزب را به سیاستمداری دیگر واگذار خواهد کرد.

کد خبر 338653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha