دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست اندرکاران نخستین جشنواره موسیقی فرهاد مهراد، در اطلاعیه‌ای شرایط شرکت و نیز جوایز برندگان را اعلام کردند که در میان آن به نفر اول این جشنواره 15 میلیون تومان جایزه تعلق خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین در این جشنواره که شرایط آن از سوی سایت فرهاد مهراد ارائه شده است، به نفرات برتر هریک از رشته های آهنگسازی و تنظیم، ترانه‌سرایی و آواز 15 میلوین تومان اهدا خواهد شد.

این جشنواره قرار است  روزهای 4 تا 8 دی ماه در تهران برگزار شود، اما متقاضیان تا پایان آبان فرصت دارند که آثار خود را به نشانی جشنواره بفرستند و یا از طریق سایت فرهاد ثبت نام کنند.

این جشنواره در سه بخش آهنگسازی وتنظیم، شعر و ترانه‌سرایی و آواز برگزار می‌شود و در هر بخش 5 شاعر و آهنگساز، 5 منتقد مطبوعاتی و3 ناشر موسیقی به داوری این آثار می‌پردازند. ضمن اینکه یک بخش ویژه نیز توسط حاضران داوری می‌شود.

جایزه‌های نفرات اول تا سوم به ترتیب 15، 12 و 9 میلیون تومان اعلام شده‌است. ضمن اینکه این نفرات لوح‌های زرین، سیمین و برنز به علاوه لوح افتخار دریافت خواهند کرد.

 برابر اطلاعاتی که در سایت این جشنواره قرار داده شده است، این جشنواره با هدف ایجاد شرایطی برای مشاوره، کشف استعداد و تشویق جوانان شاعر آهنگساز و آواز‌خوان به آفرینش ترانه‌های تازه و بهتر، آگاهی دادن بیشتر به شنوندگان و پروراندن سلیقه‌های بهتر و درست‌تر برای پرهیز از سهل‌انگاری‌های زیان‌بار از راه نقد و بررسی و نشر منتخب آثار برتر و نیز گردآوری، اشاعه و حفظ آثار با ارزش برای توانمندی در حمایت از ارزش‌های انسانی در ترانه‌های روز تدارک و تمهید شده است.

در بخش ترانه سرایی نیز قطعاتی پذیرفته خواهند شد که موضوعاتی چون بیان نقادانه و معترض به ناهنجاری‌های اجتماعی داشته، رسیدن به کرامت و آرمان‌های انسانی معنا شده و بیانگر تلاش در راه صلح و آزادی را در اشعار و ترانه ها لحاظ کنند. همچنین ترانه‌هایی را مورد نظر قرار می‌دهد که بیان‌گر خواست‌های بحق انسان با راه‌کارهای امکان و ایجاد آن باشند.

کد خبر 33936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز