همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت در نشست با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، گفت: . توانسته ایم با اجرای برنامه های مناسب، بعد از کشور برزیل ،همراه با انگلیس در رتبه دوم کشورهای فعال در زمینه کنترل بیماری‌های غیرواگیر قرار بگیریم .

معاون وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، در نشستی، با معاون وزير بهداشت، دیدار کردند و به تبادل نظر درباره کنترل عوامل بیماری‌های غیرواگیر پرداختند.

 دكتر علی اکبر سیاری اعلام کرد: حدود 70 تا 80 درصد میزان مرگ و میر در دنیا را بیماری‌های غیرواگیر تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه بسیاری از عوامل موثر در بروز این بیماری‌ها قابل پیشگیری است، برنامه ریزی برای کنترل این عوامل ضرورت دارد.

معاون وزير بهداشت در این دیدار،  برخی اقدامات انجام شده در ایران برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را تشريح و  و همچنين، برنامه‌های آتی نظام سلامت در این راستا را با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه این نشست  نيز گفت: سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی در چند سال اخیر توجه ویژه ای به موضوع شیوع بیماری‌های غیرواگیر در جهان داشته اند  و همه کشورها را به برنامه ریزی در این حوزه تشویق می‌کنند.

سیاری خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع می‌تواند آمار مرگ و میر در جهان را که بخش عمده ای از آن به دلیل سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی، آسم و دیابت است، تا حدود زیادی کاهش دهد  به همين دليل،  برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی‌های مناسبی انجام شود.

او  با اشاره به دستاوردهای صورت گرفته در حوزه بهداشت در طرح تحول سلامت افزود: با توجه به سیاست‌های نظام سلامت در کشور و توجه خاص به حوزه بهداشت، ما نیز توانسته ایم برنامه‌های مناسبی را در این راستا و در قالب طرح تحول سلامت ارائه کنیم که این برنامه‌ها مورد توجه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است، به همین مناسبت هیاتی از سازمان بهداشت جهانی به کشور ما آمده اند تا ضمن بازدید از فعالیت‌های کشور ما در حوزه بهداشت، به تبادل نظر در این خصوص بپردازند.

کد خبر 339761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha