یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازی Pokemon Go (پوکمن گو) از سوی یک شرکت آمریکایی بازی‌های ویدئویی به نام نیانتیک (Niantic) طراحی شد و توانست تنها با گذشت یک هفته از توزیعش، توجه ۲۱ میلیون کاربر را به خود جلب کند.

مجموعه بازی‌های پوکمون،‌ ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم کارشان را شروع کردند. ایده‌ی اصلی اين بازی هم از علاقه‌ خالق این مجموعه بازی‌ها به جمع کردن حشرات گرفته شد. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون نقش اصلي را ايفا مي‌كنند.

سازندگان اين بازي، به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی‌های پوکمون، بازي جديدي به نام «پوكمون گو» را براي گوشي‌هاي تلفن همراه طراحي كردند.

اين بازي كه تركيبي از دنياي واقعي و مجازي است، از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل در تاريخ 16 تير 95 در دسترس قرار گرفت.

«پوكمون گو» ابتدا به صورت عمده در آمریکا، نیوزيلند، آلمان و بریتانیا در اختيار افراد گذاشته شد و  پس از مدت كوتاهي به دليل تقاضاي بالا كه خارج از ظرفیت سرورها بود، توزیع «پوکمون گو» موقتا در کشورهای ديگر جهان متوقف شد.

يورونيوز در گزارشي، شمار کاربران این بازی در هفته اول توزيع را در آمریکا، نیوزيلند و آلمان نزديك به ۲۱ میلیون کاربر فعال برآورد كرد. همچنين براساس همين گزارش میزان دانلود این اپلیکیشن در هفته اول بیش از دانلود اپلیکیشن‌هایی همچون تیندر، اسنپ چت (هفت برابر بیشتر)، واتس آپ یا فیسبوک مسنجر اعلام شد.

  • واقعيت مجازي در دنياي پوكمون

سازندگان اين بازي با استفاده از اطلاعات منطقه جغرافیایی كاربران و همچنين قابلیت‌های دوربین تلفن همراه، اين امكان را فراهم كردند تا «پوکمون»ها، روي صفحه نمايش تلفن همراه كاربرها ظاهر شده و در واقع مکان جغرافیایی كاربرها، تبدیل به مکان بازی و رقابت پوکمون‌ها شود.

كاربرها برای پیدا کردن و شکار پوکمون‌های پنهان شده، باید دوربین گوشی تلفن در دست گرفته، در دنیای واقعی قدم زده و در حين قدم زدن، پوكمون مورد نظر را يافته و بازي خود را اجرايي كنند.

کد خبر 340216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha