همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد، از آغاز رسمی انتخابات از آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در همایش مشاوران امور روحانیون استانداری‌های سراسر کشور گفت: با توجه به جایگاه روحانیت مردم به شما اعتماد دارند و دستور شما را از باب تکلیف اجرا می‌کنند.

وزیر کشور خطاب به مشاوران امور روحانیون استانداری‌ها گفت: شما در محل فعالیت خود علاوه بر جایگاه اداری، جایگاه معنوی دارید و باید تلاش کنید از جایگاه معنوی خود و با اعتماد، دلسوزی و نگاه تعاملی مشکلات را حل کنید.

رحمانی فضلی با تأکید بر این نکته که کار فرهنگی زمانبر است، به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت : با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله با آسیب اجتماعی و تشکیل جلسات اعضای شورای اجتماعی کشور در محضر معظم له باید مردم برای مقابله با اینگونه آسیب‌ها به صحنه بیایند و سیاست اجتماعی کردن مبارزه با آسیب‌ها دنبال شود.

وی همچنین با ترسیم شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: از آذر ماه امسال رسماً انتخابات را شروع خواهیم کرد و با آغاز فعالیت دانشگاه‌ها در مهر ماه امسال فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد.

رحمانی فضلی انتخابات را مانور قدرت ملی و نمایش مردم‌سالاری دینی از طریق انتقال قدرت خواند و گفت: همه باید بر این موضوع متمرکز شویم که انتخابات قانونی، سالم و امن برگزار شود.

وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور از ثبات لازم برخوردار است، افزود: در حوزه اقتصادی تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور روی اجرای اقتصاد مقاومتی است و برای پیشبرد آن لازم است همه پای کار بیایند بویژه آنکه در موضوعاتی مثل نرخ ارز و کالاهای مصرفی مردم نوسانی در کشور مشاهده نمی‌شود و تورم کنترل شده است.

رحمانی فضلی افزود: در سیاست داخلی کشور شاهد انسجام، وحدت و نشاط سیاسی هستیم و احزاب با در اختیار داشتن ابزار لازم در فضای سیاسی جامعه حضوری فعال دارند. در حوزه سیاست داخلی اختلاف نظر و جود دارد اما دعوا و کشمکش نیست چون همه ما به ولایت فقیه، قانون، منافع ملی و امنیت اعتقاد داریم و پیشبرد امور را در وحدت می‌بینیم چون نگاه‌مان توحیدی است.

وی نگاه حاکمیت به اهل سنت را بسیار مثبت توصیف کرد و افزود: هم نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و هم قوانین موضوعی کشور نشان داده است که هموطنان اهل سنت ما برادران و خواهران دینی ما هستند و در طول تاریخ نشان دادند که مرزدارانی شایسته‌اند. با این حال باید تلاش شود با رسیدگی به مناطق مرزی و برخورداری این مناطق از امکانات کشور بیش از پیش به امنیت و پیشرفت حوزه های مرزی کمک کنیم.

کد خبر 341057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha