پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنان بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره مسلمانان این کشور واکنش‌ برخی از نهادهای اسلامی و گروه‌‌ها و رسانه‌های شناخته شده آمریکا را به دنبال داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین  به نقل از نیویورک تایمز بیل کلینتون  سه شنبه ۲۶ جولای در مجمع انتخاباتی حزب دموکرات در فیلادلفیا و در دفاع از ریاست جمهوری همسرش درباره مسلمانان آمریکا گفته بود«مسلمانانی که دلبسته آمریکا و آزادی‌اند و آن را دوست دارند و از سویی از ترور متنفرند، اینجا بمانند و به ما بپیوندند تا در انتخابات پیروز شویم  و آینده را با هم بسازیم»

این سخنان با واکنش دو  نهاد شناخته شده اسلامی در آمریکا روبرو شدکه اولی شورای روابط اسلامی امریکا بود و دومی بنیاد کر که هر دو این نهادها شعباتی در سراسر آمریکا دارند.

بر اساس این گزارش رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه‌ای خطاب به  کلینتون نوشت: جامعه مسلمانان آمریکا از برخورد قالبی، جداسازی و زیر سوال رفتن دائمی وفاداری‌اش مجروح  و خسته است.
پر واضح است که مسلمانان آمریکا کشورشان را دوست دارند. بدیهی است که همه ما عاشق آزادی هستیم و از ترور متنفریم؛ این‌ها حقایق بدیهی است. اما آیا شما (آقای کلینتون) اقلیت‌های دیگر را هم مورد خطاب قرار داده‌اید. آیا در جست وجوی وفاداری و اعلام برائت آنها از جرم و ترور بر‌آمدید.
علاوه بر اطلاعیه شورای روابط اسلامی آمریکا، سخنان شب گذشته آقای کلینتون با واکنش‎ بنیاد کر هم روبرو بود که در سایت خود از این که ناخواسته به جداسازی مسلمانان از دیگر شهروندان آمریکا مبادرت می‌کنند،‌انتقاد شده است. 

مرکز اسلامی در آمریکا
 از سوی دیگر در نشریه آتلانتیک نیز یادداشتی از پیتر بینارت، مدرس  روزنامه‌نگاری در نیویورک، آمده است که روی وبسایت این رسانه نیز انعکاس داشته است. یادداشتی که با تصویری از یک مرکز اسلامی قدیمی در ترکیه آمده و  از کلینتون خواسته بود به مسلمانان آمریکا از همان منظری نگاه کند که بقیه اقشار جامعه نگریسته می‌شوند.

او نوشته است اگر هر مسلمانی جرمی مرتکب شده باشد باید همانند سایر شهروندان محاکمه شود و  از همان آزادی‌هایی برخوردار باشد که دیگران بهره مند هستند.

پیش از این نیز بیل کلینتون در برنامه‌ای که به حمایت از همسرش برخواسته بود به اشتباه از عراق با عنوان ایران نام برده بود.

کد خبر 341476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha