یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - فتانه انفرادی: هفدهم مرداد، روز کسانی است که عاشق هستند و مجنون و این عشق و جنون و دلدادگی، آنقدر با زندگی‌شان گره خورده که کارشان شب و روز، نمی‌شناسد.

هفدهم مرداد، گراميداشت مقام كساني است كه غم مردم غم آن‌هاست و براي برطرف كردن دردهاي مردم، به هر دري مي‌زنند و آنقدر مي‌نويسند و مي‌گويند، تا خنده بر لب دردمندي، نقش بندد.

هفدهم مرداد، روز انسان‌هاي فداكاري است كه گرچه هريك ممكن است خود كوهي از مشكل داشته باشند اما آنقدر مشاهده درد مردم، برايشان سنگين است كه درد خود را فراموش مي‌كنند.

هفدهم مرداد، روز قلم و انديشه كساني است كه خواهان زندگي پر از اميد و نشاط براي مردمان سرزمين‌شان هستند. تمايل باطني همه خبرنگاران سرزمين من،  آن است كه هماره از اميد بگويند نه بيم اما چه بايد كرد كه گويي اميد و بيم، آنقدر در هم تنيده شده كه گويي دو مقوله، جدايي ناپذيرند.

براستي، هيچ‌يك از دوستان خبرنگارمن، تمايلي به تصوير كشيدن غم و اندوه و جنگ و فقر و خشونت، ندارد، اما چه بايد كرد وقتي تلخي‌ها و خوشي‌هاي روزگارمن در هم گره خورده است.

زندگي و كار دوستان خبرنگار من، آنقدر با استرس و فشار رواني،عجين شده كه گويي چاره اي جز كنار آمدن با استرس، ندارند. گويي، استرس، دوست هميشگي خبرنگاران است و چه بخواهند و چه نخواهند، همنشين‌شان است و براي دوري از آن ظاهرا هيچ راه فراري ندارند، جزكنار آمدن و مديريت با آن.

بدون شك، خبرنگاران، شايسته بالاترين تقديرها هستند چرا كه در لحظه لحظه انقلاب اسلامي، حضور فعال و نقش بسزا داشته اند و دارند. در به تصوير كشيدن پيروزي انقلاب اسلامي، حماسه دفاع مقدس، لحظه هاي پرشور انتخابات و ...

خبرنگاران، با انقلاب زندگي كرده‌اند، بي هيچ توقعي و اين يعني دنيايي از مشاهده و تجربه و حضور مستمر در تاريخ ايران اسلامي. آن‌‌ها، دستاوردها، پيشرفت‌ها و افتخار آفريني‌هاي ايران اسلامي را با قلم و دوربين خود در تاريخ ثبت و ضبط كرده اند و مي‌كنند.آن‌ها غرور و غيرت ايراني را به رخ جهانيان كشيده اند و اعلام كرده اند كه ايراني، سلحشور و بزرگ است و غيرتمند.

در طول سال‌هاي انقلاب اسلامي، برخي از دوستان خبرنگار من در رسانه‌هاي مختلف، پر كشيدن و پرواز كردند و به خدا نزديك‌تر شدند چه آن هنگام كه در  زمانه دفاع مقدس،  رخت رزم پوشيدند و چه اكنون كه براي نشان دادن مظلوميت مردم لبنان و سوريه و ... به ميدان رفته اند و ...

خبرنگاران، براستي شايسته بالاترين تقديرها هستند چرا كه عاشق مردم سرزمين‌شان هستند و در اين راه، خطرها كرده و ملامت‌ها، كشيده اند.

دوستان من، خداقوت، هزاران تقدير، نثارتان باد و قامت‌تان تا بلنداي خورشيد مستدام.

کد خبر 342440

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha