یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ،نامزد جمهوری خواه گفت: اگر هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز شود برای آمریکا فاجعه‌آمیز خواهد بود ما در همه زمینه‌ها داریم شکست می‌خوریم.

ما در عرصه تجاری بازنده‌ایم، نمی‌توانیم از طریق نظامی داعش را شکست دهیم، توجه کافی به کسانی که از جنگ برگشته‌اند نمی‌شود، مرزهای ما ضعیف هستند، طرح بیمه درمان همگانی اوباما فاجعه بوده است و باید با طرحی بهتر و کم هزینه‌تر جایگزین شود.

دونالد ترامپ، كانديداي حزب جمهوري‌خواه در انتخابات رياست‌جمهور آمريكا افزود: با انتخاب هيلاري كلينتون مردم چهار سال دیگر سیاست‌های دولت اوباما را تجربه خواهند کرد.

 دونالد ترامپ در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: اگر هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز شود، قضات دیوان عالی چپ افراطی خواهند بود و کشور را نابود خواهند کرد.

ترامپ اظهار داشت: ما با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. کشورهایی مثل چین سال‌هاست که از ما استفاده کرده‌اند. ما نمی توانیم همچنان هر سال 500 میلیارد دلار کسری تجاری داشته باشیم. داعش هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود در حالی که اوباما تلاش می‌کند مردم را متقاعد کند که داعش در حال عقب‌نشینی و شکست خوردن است. تا آنجایی که من می‌دانم داعش هم اکنون در 28 کشور حضور دارد. برای مواجهه با چنین مشکلاتی رئیس‌جمهور باید توان و استقامت لازم را داشته باشد و هیلاری کلینتون این استقامت را ندارد. نگاه کنید اکنون چه وضعی داریم.

ترامپ درباره اظهاراتش مبنی بر این‌که اوباما عامل به وجود آمدن داعش بوده است؛ گفت: من گفته‌ام که ما هرگز نمی‌بایست به عراق حمله می کردیم. من همیشه با حمله به عراق مخالف بوده‌ام. این اشتباه بزرگی بود. اما زمانی که اوباما رئیس‌جمهور شد، همه نیروهای آمریکا را از عراق بیرون کشید و این کار او بسیار غلط بود. او کاری کرد که به شکل‌گیری داعش منجر شد. متاسفانه دولت اوباما می‌خواهد درباره واقعیت شکل‌گیری و رشد داعش پنهانکاری کند. این نشان دهنده ضعف دولت اوباماست. ما باید داعش را ضربه فنی کنیم. ما باید با قدرت آنها را شکست دهیم و از بین ببریم. ما ارتشی ضعیف شده داریم. اوباما کاری کرده است که ارتش ما کاملا ضعیف شده است. اوباما رئیس‌جمهور ناجوری بوده است. او اشتباه‌هاي زیادی مرتکب شده است و هیلاری کلینتون حتی بدتر از اوباما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ترامپ درباره اقتصاد آمریکا گفت: هم اکنون رقم رشد اقتصادی آمریکا 1.2 درصد اعلام شده است که در واقع رشدی نیست. اگر رشد اقتصادی چین 1.2 درصد بود، می‌گفتند رشد اقتصادی چین خیلی پایین است. هم اکنون رشد اقتصادی چین 7 تا 8 درصد است که آن هم به کمک روش‌های فریبکارانه به این رقم رسیده است. این کشور با پایین آوردن ارزش یوان و کارهایی از این قبیل چنین رشدی را ایجاد کرده است. آنها با این کارها فرصت‌های بیشتری را از آمریکا می‌گیرند. البته ممکن بود رشد اقتصادی ما حتی پایین تر از یک و دو دهم درصد شود. ما در شرایط رکود قرار داریم. هم اکنون میلیون‌ها نفر در آمریکا بیکار هستند و نمی توانند شغلی پیدا کنند. آمارها، بیکاری را 5 درصد نشان می‌دهد اما رقم واقعی این نیست. شاید رقم بیکاری 21 درصد باشد. بسیاری از مردم دیگر برای پیدا کردن کار ثبت نام نمی‌کنند زیرا امید خود را از دست داده اند. تازه بسیاری از آنهایی هم که شغل دارند، از کار خود راضی نیستند زیرا بسیاری از فرصت‌های شغلی خوب از آمریکا به کشورهای دیگر رفته است. ما باید بدانیم هیلاری کلینتون یعنی 4 سال دیگر سیاست‌های اوباما که معنای آن افزایش مالیات‌ها و دو برابر شدن آنهاست. دو برابر شدن مالیات مردم، اوضاع را بهتر نمی‌کند. بنابراین ما باید در این انتخابات پیروز شویم و فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم. یکی از علت‌های این‌که دولت ما نمی تواند کار درستی برای اقتصاد انجام دهد این است که تحت کنترل لابی‌ها و گروه‌های ذینفع است و این لابی‌ها می‌خواهند فرصت‌های شغلی را به خارج ببرند و در خارج از جمله در مکزیک و چین و جاهای دیگر کارخانه بسازند.

ترامپ در ادامه درباره مهاجران و آوارگانی که می خواهند وارد آمریکا شوند گفت: هیلاری کلینتون قرار است اجازه دهد مهاجران و پناهجویان وارد آمریکا شوند در حالی که اصلا هیچ شناختی از آنها نداریم. آنها هیچ کارت شناسایی و سندی برای تشخیص هویت ندارند بنابراین اصلا نمی‌توان آنها را گزینش کرد و صلاحیت آنها را برای ورود به آمریکا تایید کرد. هیلاری کلینتون حتی می‌خواهد تعداد کسانی را که اوباما اجازه داده است به آمریکا بیایند، چندین برابر کند. من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد.

کد خبر 343102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha