همشهری‌آنلاین: کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران‌شهر به رهبری کوروش متین در روزهای ۲۸ و ۲۹ مرداد در فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعاتی از آهنگسازان معاصر می‌پردازند.

ارکستر سازهای ملی ایرانشهر

کورش متین، آهنگساز و نوازنده سنتور ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: یکی از اهداف من و جمعی از دوستان و همراهانم برای شکل دهی به این ارکستر معرفی قابلیت‌های ارکستری برخی قطعاتی است که آهنگسازان  ایرانی ، چه در مجموعه نام‌اوارانی چون استادان پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده و یا برخی از موزیسین‌های جوانتر و نسل‌های بعدی ، تصنیف کرده‌اند.

کوروش متین که خود از جمله شاگردان استاد مشکاتیان است و آلبوم‌هایی را نیز با مرحوم ایرج بسطامی منتشر ساخت درباره قطعاتی که از برزگان و نسل‌های بعدی انتخاب کرده است گفت:
 آثاری از:استاد پرویز مشکاتیان,اسناد حسین علیزاده، امیر اسلامی، فرشاد صارمی، محمد امینی، راستین هستی‌پرست، و قطعاتی از ساخته‌های خودم در این برنامه اجرا می‌شود.

وی درباره سازبندی این ارکستر هم گفت که سازهای موسیقی ایرانی این ظرفیت را دارند که بتوانند در قالب‌های بزرگتری شکل گرفته و قطعات پیچیده‌تری را بر اساس این سازبندی اجرا کرد.

او ابراز امیدواری کرد که گروه ارکستر سازهای ملی ایرانشهر بتواند با استمرار فعالیت‌هایش به کارگان(رپرتوار)های موزیسین‌های دیگری را نیز  به صحنه بیاورد.

این کنسرت در ساعت ۲۱ روزهای ۲۸ و ۲۹ مرداد در تالار اصلی فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

کد خبر 343336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha