همشهری‌آنلاین: کیمیا علیزاده، تکواندوکار ۱۸ ساله ایرانی رکوردی را به ثبت رساند که در تاریخ کسی دیگر قادر به تکرار آن نیست. نخستین زن ایرانی که مدال المپیک گرفت.

kimia
به گزارش همشهری‌آنلاین بعد از آنکه کیمیا علیزاده در دومین بازی خود به شکلی ناگهانی باخت و در گروه بازندگان قرار گرفت. پیروزی رقیبش و رفتن تا فینال فرصتی به او داد تا بتواند تا دیدار رده‌بندی خود را بالا بکشد.

علیزاده در مسابقه رده‌بندی پنج بر یک مقابل نیکیتا گلاسنویچ از سوئد در وزن ۵۸ کیلوگرم به مدال سوم این رقابت‌ها رسید.
 علیزاده و رقیب سوئدی او در راند اول امتیازی به دست نیاوردند اما ورزشکار ایرانی در راند دوم  با برتری محسوس دو بر صفر جلو افتاد. او در راند سوم پنج امتیازی شد تا کار یکسره شود و خیال خود برای کسب مدال برنز را راحت کند.
کیمیا علیزاده پیش از  این با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده‌بندی راه یافته بود.

او در اولین مسابقه ۷ بر ۶ مقابل آنا زانینویچ از کرواسی پیروز شد تا به یک هشتم نهایی راه پیدا کند. در مسابقه بعدی او با اوا گومز از اسپانیا روبرو شد که آن بازی را با اختلاف یک امتیاز - ۷ به ۸ - واگذار کرد تا در گروه بازنده‌ها قرار بگیرد.

در دیدار  ماقبل رده‌بندی او به مصاف هارنسوجین فاناپه از تایلند رفت و با ۱۴ امتیاز در برابر ۱۰ امتیاز پیروز شد تا به رده‌بندی راه یابد.

تیم ایران با ۹ ورزشکار زن در المپیک شرکت کرد که بزرگترین گروه ورزشکاران زن ایران از زمان المپیک سال ۱۹۹۶ آتلانتا است.
کیمیا علیزاده، لیلا رجبی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ، گلنوش سبقت‌الهی، زهرا نعمتی، ندا شهسواری، مهسا جاور و الهه احمدی در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، پینگ‌پنگ، قایق‌رانی و تکواندو به رقابت پرداخته‌اند.

کد خبر 343609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha