همشهری آنلاین: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: در صورت وقوع کودتا در ونزوئلا مشابه آنچه در ترکیه رخ داد؛ بسیار قدرتمندتر از آنچه اردوغان، رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد، عمل خواهم کرد.

نیکلاس مادورو  ،رئيس‌جمهور ونزوئلاگفت:« دیدید چه اتفاقی در ترکیه رخ داد؟ اگر مخالفان در ونزوئلا با انجام کودتا از مرزخود عبور کنند با قدرت تمام با آنان برخورد خواهم کرد و خواهد دید که عملكرد اردوغان در مقایسه با کارهایی که انقلاب بولیواری با کودتاچیان انجام خواهد داد، ناچیز به نظر خواهد رسید». 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مادورو در نطق تلویزیونی افزود:« عملیات پاک‌سازی که رجب طیب اردوغان بر ضد مخالفان بعد از کودتای نافرجام تركيه انجام داد، در مقایسه با اقدام‌هاي من بر ضد مخالفان در صورت بروز چنین اتفافی در ونزوئلا بسیار ناچیز است و در واقع اقدام‌هاي اردوغان در مقایسه با رفتار من بازی کودکانه به نظر خواهد رسید».

پس از کودتای نافرجام در ترکیه در ژوئیه گذشته، دولت ترکیه بیش از 60 هزار نفر از نیروهای ارتش، کارکنان دستگاه قضایی، بخش‌های دولتی و آموزش این کشور را بازداشت یا از کار برکنارکرد و یا این افراد در حال بازجویی هستند.

از سال 2002 که کودتای مخالفان بر ضد هوگو چاوز، رئیس‌جمهور سابق این کشور به شکست انجامید، حامیان دولت می‌گویند که مخالفان می‌کوشند با توسل به زور، قدرت این کشور را به دست گیرند.

از زمان بروز بحران اقتصادی و ایجاد رکود در ونزوئلا به سبب کاهش بهای نفت و سوء مدیریت اقتصادی این کشور که به کمبود شدید نیازهای اساسی مردم مانند غذا و دارو در کشور منجر شد ، محبوبیت نیکلاس مادورو در میان مردم نیزکاهش یافته است.

مخالفان دولت ونزوئلا تصمیم دارند 11 شهریور تظاهرات بزرگی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا برگزار کنند. این تظاهرات با هدف اعمال فشار مخالفان بر دولت برای تسریع در روند برگزاری همه پرسی درباره کاهش زمان دوره ریاست‌جمهوری مادورو، برگزار خواهد شد.

دوره شش ساله ریاست جمهوری نیکلاس مادورو در سال 2019 به پایان خواهد رسید.

کد خبر 343728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha