مردی که به اتهام قتل برادرش به قصاص محکوم شده، برای نجات از مجازات باید رضایت برادرزاده ۱۴ ساله‌اش را که تنها ولی دم پرونده است جلب کند.

تحقيقات جنايي در اين‌باره از صبح ششم ارديبهشت‌ماه سال92 آغاز شد. در آن روز جسد مردي جوان در مركز بازيافت زباله در شورآباد كشف شد و دقايقي بعد كارآگاهان، راهي محل كشف جسد شدند. دست و پاي مقتول بسته و آثار ضرب و شتم بر بدن وي مشهود بود. با آغاز تحقيقات معلوم شد جسد متعلق به مردي 34ساله است كه به مواد‌مخدر اعتياد داشت و در غرب تهران زندگي مي‌كرد. به اين ترتيب مأموران سراغ خانواده‌اش رفتند. پدر مقتول به مأموران گفت: پسرم اعتياد داشت. به همين دليل مدتي قبل همسرش او را ترك كرد. از آن روز پسرم هم از خانه بيرون رفت و ديگر برنگشت.

پدر مقتول گفت كه چون پسرش اعتياد داشته اگر هم به قتل رسيده باشد از قاتلش شكايت ندارد. همين اظهارات كافي بود تا مأموران به وي مشكوك شوند. از سويي تحقيق از همسايه‌ها نشان داد كه مدتي قبل مقتول و 2برادرش بر سر تقسيم ارثيه با يكديگر درگير شده بودند.

اين موضوع نشان مي‌داد ممكن است كه مقتول، قرباني جنايتي خانوادگي شده باشد. به همين دليل برادران و پدر مقتول بازداشت شدند و در همان تحقيقات مقدماتي برادر بزرگ‌تر قرباني به جنايت اعتراف كرد. او گفت: برادر معتادم اصرار مي‌كرد كه پدرم بايد ارثيه او را بدهد اما پدرم به‌دليل اعتياد او مخالف اين كار بود. تا اينكه روز حادثه آنها با يكديگر درگير شدند و من هم در دفاع از پدرم او را به قتل رساندم.سپس جسد او را با كمك پدرم داخل يك كارتن يخچال قرار داديم و با چرخ دستي به خيابان دامپزشكي برديم و داخل سطل زباله انداختيم. با اين اعترافات پرونده براي محاكمه به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

  • درخواست قصاص عمو و پدربزرگ

در جلسه رسيدگي به اين پرونده كه چندي قبل در شعبه دوم برگزار شد، دختر 14ساله قرباني به‌عنوان تنها ولي دم پدرش در جايگاه ايستاد و گفت كه خواسته‌اش قصاص عمو و پدربزرگش است و آنها را نمي‌بخشد. در ادامه، متهم در دفاع از خودش گفت: پدرم در قتل برادرم نقشي ندارد و من به تنهايي قتل را انجام دادم.

برادرم سال‌ها گرفتار اعتياد بود و زندگي‌مان را از بين برده بود. من نمي‌خواستم به او آسيب بزنم و آن روز چون او پرخاش مي‌كرد قصدم آرام كردنش بود كه ناخواسته اين اتفاق افتاد. در پايان اين جلسه قضات دادگاه اين مرد را به اتهام قتل برادرش به قصاص محكوم كردند و پدر قرباني نيز تبرئه شد. با ارسال پرونده به ديوانعالي كشور، چند روز قبل قضات ديوان، اين رأي را تأييد كردند. به اين ترتيب متهم به اتهام قتل برادرش قصاص خواهد شد و تنها راه او براي نجات جلب رضايت برادرزاده نوجوانش است.

کد خبر 344429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha