یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مخترع آمریکایی با الهام از ویژگی‌های حرکتی شامپانزه موفق به ساخت روبات امدادرسان با قابلیت ارسال بسته‌های حاوی دارو به مناطق جنگلی شد.

روکو، روبات امدادگر میمون‌نما

به گزارش ایسنا، روبات میمون‌نما هوشمند علاوه بر قابلیت حمل دارو به اعماق جنگل‌ قادر است تا با مشاهده رفتار سایر حیوانات، نحوه حرکت آن‌ها در جنگل را نیز یاد بگیرد.

روبات میمون‌نما که "روکو" نامیده می‌شود از نظر طراحی اندام‌های حرکتی کاملا مشابه شامپانزه است. میمون روباتیک با دست‌های بلند می‌تواند از درخت آویزان شود. مهم‌ترین ویژگی روکو توانایی پریدن از شاخه‌های درختان به کمک پنجه‌های پرقدرت روباتیک است.

چارلز بومباردیه، طراح و سازنده روبات روکو عنوان کرد: هدف از طراحی این روبات در مرحله اول تقلید از حرکات شامپانزه‌ها و در مرحله پیشرفته‌تر ارسال دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم کمکی به اعماق جنگل است.

وی افزود: اولین ‌بار با مشاهده یک فیلم علمی- تخیلی ایده ساخت میمون روباتیک به ذهنم رسید. در ادامه با بررسی بیش‌تر فرایند ارسال بار و تجهیزات پزشکی به اعماق جنگل‌ها که بعضا غیرممکن یا بسیار گران تمام می‌شود در مورد ساخت این روبات تصمیم جدی گرفتم.

روکو که روباتی کاملا خودران است از دو سیستم کنترل برای حرکت استفاده می‌کند. این روبات برای حرکت در مسیر کوتاه متکی بر سیستم ناوبری روباتیک است و برای مسیرهای بلند از امواج سیستم موقعیت‌یاب جهانی استفاده می‌کند.

کد خبر 345372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha