پس از آنکه وزیر ارشاد مقابل ادامه اکران « ۵۰ کیلو آلبالو» ایستاد و مانع افزایش فروش ۱۳ میلیارد تومانی آن شد، حالا نوبت مشهورترین قربانی اسیدپاشی در تاریخ معاصر ایران رسیده تا مانع روند رو به رشد گیشه یکی از موفق‌ترین فیلم‌های روی پرده شود.

به گزارش همشهري، «لانتوري» با آن موضوع جنجالي از همان زمان اكران در جشنواره سي و چهارم شاخك‌ها را حساس كرده بود و كمتر كسي تصور مي‌كرد نمايش عمومي آن با توجه به برچسب «نامناسب براي افراد زير 16سال» موفق باشد اما فيلم رضا درميشيان با 140ميليون تومان فروش در 2روز، گام اول را محكم برداشت و در غياب نظارت مسئولان براي عمل به مفاد همان برچسب، تقريبا تمام گروه‌هاي سني را به سالن‌هاي تاريك سينما كشاند.

فيلم در كمتر از 5هفته به فروش شگفت‌انگيز 5ميليارد تومان رسيد و همين موفقيت كافي بود تا ناگهان پاي آمنه بهرامي به ماجرا باز شود؛ نامدارترين قرباني اسيدپاشي كه پيش از اين، كتاب زندگي خود را هم روانه بازار كرده، مدعي است توليد و نمايش عمومي لانتوري باعث شده شركت آلماني، قيد ساختن فيلم براساس ماجراهاي واقعي زندگي او را بزند و از اين نظر وي ضرري هنگفت متحمل شده است.

بهرامي در اين‌باره گفته است: «سال 91شركت آلماني قراردادي به ارزش 250هزار يورو معادل يك ميليارد تومان با من امضا و 10هزار يورو پيش‌پرداخت به حسابم واريز كرد تا با ديگران مذاكره نكنم. من هم اين مبلغ را براي جراحي در اسپانيا هزينه كردم اما با نمايش لانتوري آنها اعلام كرده‌اند قرارداد منتفي است و ديگر نمي‌توانند از موضوعي كه فيلمش ساخته شده، دوباره فيلم بسازند. لانتوري كاملا از روي زندگي من ساخته شده و حتي از جمله‌هاي من استفاده كرده است. درميشيان و لانتوري، زندگي من را دوباره سوزاندند. من در اين 2سال از 2كارگردان ايراني و يك شركت اسپانيايي پيشنهاد داشتم اما به‌خاطر قرارداد با آلماني‌ها همه را رد كردم.»

  • فعلاً سكوت مي‌كنم

رضا درميشيان در واكنش به ماجرا، اين يادداشت را براي همشهري ارسال كرد: «در پی اظهارات سرکار خانم آمنه بهرامی و تهمت‌های ناروا علیه «لانتوری» و شخص اینجانب، ضمن اعلام همدردی با ایشان به عنوان یکی از قربانیان اسیدپاشی، اعلام می‌دارم براي رفع سوءتفاهم‌ها آماده پاسخگویی در هر محكمه‌اي هستم. من لانتوری را همچون دیگر فیلم‌هایم بر اساس اعتقاد، تعهد اجتماعی و نگاهم ساخته‌ام و تهمت‌های اینچنینی به من و فيلم‌هايم کمال‌بی‌انصافی است.

ای کاش خانم بهرامی به جای شخصی کردن ماجرای لانتوری، به موجی که با کمک فيلم برای حمایت از قربانیان اسیدپاشی و «نه به خشونت» ایجاد شده می‌پیوستند. به حرمت اعتقاد و نيت قلبي که برای ساختن فیلم با هدف کمک به قربانیان اسیدپاشی و ايجاد گفتمان اعتراضي به ناهنجاری اسیدپاشی در جامعه داشته و دارم، از همه مهم‌تر به دليل احترام به سركار خانم بهرامي كه خودشان جزو قربانيان اسيدپاشى هستند، فعلا سخني نمى‌گويم و سكوت مي‌كنم.»

کد خبر 345547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha