همشهری آنلاین: رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، سمیرم، لنجان، فلاورجان و اصفهان متأثر از خشکسالی هیدرولوژیکی است.

۶ شهرستان استان اصفهان متاثر از خشکسالی هیدرولوژیکی است

به گزارش ایسنا، ستار سبزه‌علی در جلسه کارگروه گرد و غبار این شهرستان اظهار کرد: منابع داخلی تولید گرد و غبار به دلیل کمبود بارش، مهار غیرکارشناسی آب‌های سطحی با احداث سدها، کاهش رطوبت خاک و فقر پوشش گیاهی، نیمه غربی کشور و به مرور زمان بخش‌های مرکزی کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا با تأکید بر لزوم پایش وضعیت آب و هوای این شهرستان گفت: این اقدام امکان بیان وضعیت جوی شهرستان و همچنین پیش‌بینی امکان ورود زیرگردها را فراهم می‌کند اما انجام این اقدام، نیازمند استقرار دستگاه PSI است که باید اعتبارات آن تأمین شود.

سبزه‌علی خاطر نشان کرد: متوسط میزان بارش در شهرستان در سال زراعی جاری 94.9 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 17.5 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 34.5 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: 80 تا 100 درصد شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، سمیرم، لنجان، فلاورجان و اصفهان متأثر از خشکسالی هیدرولوژیکی است، بنابر این همه مناطق اطراف شهرستان شهرضا می‌تواند کانون خشکسالی باشد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: پیش‌بینی فصلی نشان می‌دهد که امسال با تأخیر در دریافت بارش‌های مؤثر پاییزه مواجه خواهیم بود تا جایی که این بارش‌ها از نیمه دوم آذرماه آغاز خواهد شد.

سبزه‌علی گفت: دمای پایین شهرضا و اصفهان نیز، نیم تا یک درجه از حد نرمال بیش‌تر خواهد بود.

کد خبر 347545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha