همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس در نشست علنی با ارسال لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و ارمنستان به مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرغم ایراد شورای نگهبان با این لایحه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه 27 مهر مجلس شورای اسلامی، این لایحه با 167 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در این جلسه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه موافقت نامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و ارمنستان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این لایحه پیش از این در مجلس به تصویب رسیده بود و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، نهایتا کمیسیون قضایی و حقوقی با اصرار بر مصوبه قبلی خود مجددا آن را به تصویب رساند.

شورای نگهبان به ماده ۶ این لایحه ایراد گرفته است و اعلام کرده است عموم بستگان چون شامل بستگانی می شود که نسبت به محکوم ولایت شرعی یا قانونی ندارد در صورت عدم رضایت شخص ایشان خلاف موازین شرع شناخته شد.

طبق این ماده از لایحه عموم بستگان فرد محکوم می توانند تقاضای بازگشت وی به ایران را برای گذراندن دوران محکومیت در زندان های ایران بدهند که شورای نگهبان دایره شمول این بستگان را دارای ایراد شرعی دانسته است.

کمیسیون قضایی و حقوقی این ایراد شورای نگهبان را برطرف نکرد و لایحه جهت حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

کد خبر 349875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha