پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ملک محمد مسعودی، بهمن ماه ۱۳۳۱ در شهر بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری به دنیا آمد

وی تحصیلات ابتدایی را در همان شهر و تحصیلات متوسطه را در اصفهان به اتمام رسانید. سپس وارد دانشسرای عالی تربیت معلم شد و در رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد. وی مجددا به دانشگاه رفت ودر رشته مهندسی بهداشت فارغ‌التحصیل شد.

مدتی افتخار شاگردی استادجلال تاج اصفهانی را داشت و از محضر استادانی نظیر علی خان ساغری و حسن کسایی نیز بهره برد  همچنین نزد نعمت ستوده نیز آموزه‌هایی را به دست‌ آورد.

پس از مدتی به تهران می‌رود و در مکتب شادروان استاد اسماعیل مهرتاش به تکمیل آموخته های خود می‌پردازد و ماندگارترین اثر این هنرمند "مندیر" می‌باشد.در سال ۵۴ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و مدت ۲۰ سال معلم هنرستان موسیقی بود.

کار موسیقی حرفه‌ای را با آلبوم "مندیر" با آهنگسازی محمدعلی کیانی‌نژاد در سال ۶۸ آغاز کرد. پس از آن "گُلمی" با آهنگسازی کیانی نژاد و سپس اثر "گل بابونه" که روایتی از موسیقی خوزی شوشتر و دزفول بود با صدای او منتشر شد.

از دیگر آثارش می‌توان به "سوز دل" با آهنگسازی ساغری بر اساس ملودی های بختیاری، شورگل بر اساس ملودی های بویراحمدی، از یاد رفته، پیر مغان، سفر آفتاب و خیال خوبان اشاره کرد. وی به تازگی آلبوم های "دژپارت" و "دیندا" را خوانده است که صدای پسرش نیز در "دژپارت" صدای پدر را همراهی می‌کند.

کد خبر 350648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha