سی و سومین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین جهاد دانشگاهی و این شورا برای آموزش اعضا در حوزه‌های مختلف همراه شد.

در اين اجلاس كه روز پنجشنبه در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، محمود حجتي وزير جهادكشاورزي و طيبي رئيس جهاد دانشگاهي كشور نيز حضور يافتند تا بحث‌هايي درخصوص كشاورزي و مصرف آب در اين حوزه و همچنين آموزش شوراهاي كشور صورت بپذيرد.

وزير جهادكشاورزي در اين اجلاس مطالبي را درباره جلوگيري تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي بيان كرد و گفت: 3سال گذشته با توجه به هماهنگي صورت گرفته بين قوه قضاييه و مجريه، جلوي دست‌اندازي به اراضي ملي و كشاورزي را گرفته‌ايم و توانسته‌ايم بر بخشي از اين مشكل فائق‌ آييم ولي وسعت سوءاستفاده از اراضي ملي بسيار بيشتر است.

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها نيز پس از پايان جلسه در جمع خبرنگاران در رابطه با تفاهمنامه به امضا رسيده توضيح داد: تأمين استادان و معلمان براي آموزش شوراها از اين پس با بهره‌گيري از توان و ظرفيت جهاد دانشگاهي انجام خواهد شد. بي‌ترديد نمايندگان مردم در بدو ورود به شوراها نيازمند آموزش در زمينه‌هاي قوانين شوراها و شهرداري‌ها هستند‌.

مهدي چمران افزود: در ابتداي دوره گذشته نيز اين آموزش‌ها ارائه شد و از اين پس در ابتداي هر دوره از توان جهاد دانشگاهي براي اين كار بهره گرفته خواهد شد. چمران در زمينه بررسي راه‌هاي همكاري شوراي‌عالي استان‌ها و وزارت جهادكشاورزي كه با حضور حجتي صورت گرفته بود نيز گفت: ما در مسئله حريم با وزارت جهادكشاورزي همكاري بسياري داريم‌.‌

کد خبر 352336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha