چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همه MBA در یک کتاب به معرفی یکصد مهارت کاربردی برای مدیریت در سازمان‌ها می‌پردازد.

همه MBA در یک کتاب

از یاد نبرید که در آینده جدید کسانی پیشرو و پایدار هستند که از قبل برای آن آماده باشند.

هرچند که به‌گفته کارشناسان، خواندن MBA هیچ تضمینی برای موفقیت نیست اما حداقل کاری است که در عصر پیچیده رقابتی و متغیر امروز می‌توان انجام داد. این کتاب نیز بدون ارائه توضیحات فنی، اطلاعات خوبی درباره MBA پیش روی خوانندگان می‌نهد.

شما در هر فعالیتی نیازمند آشنایی با مهارت‌های مدیریتی هستید و MBA صرفاً برای مدیران عالی نیست. اگر علاقه‌مند به تغییر شغل خود هستید، MBA می‌تواند به‌عنوان ابزاری مفید به شما کمک کند و در این کتاب سعی شده تا به آسان‌ترین و جذاب‌ترین شیوه نگارش راهی به سوی آشنایی با این مقوله برای تمامی سطوح دانشی و مدیریتی گشوده شود.

اگر می‌خواهید که مدیر موفقی باشید، باید نشان دهید که می‌توانید در یک بحث استراتژیک مشارکت کنید و این کتاب که دارای یازده فصل است در نخستین گام شما را به دنیای استراتژی می‌برد.

نبوغ از پیچیده‌کردن امور نمی‌آید، بلکه ساده‌کردن آنها نبوغ می‌خواهد. پس اگر روی اصول ساده مطرح‌شده در فصل بازاریابی و فروش تمرکز کنید در بازاریابی اشتباهات زیادی نخواهیدکرد. در امور مالی و حسابداری نیز این نکته گوشزد می‌شود که کمترین هزینه‌ها همیشه برترین ارزش نیستند. سرمایه انسانی، عملیات‌، فناوری و تغییرات و رهبری نیز درهای دیگری از دنیای پرنشیب و فراز مدیریت به روی خواننده می‌گشایند و شگردهایی نیز برای تعامل با همکاران و مدیریت سازمان در این کتاب گنجانده شده‌است.

مدیریت خود، فصل دیگری است که در آن تلاش به آموزاندن این نکته قرار گرفته‌است که بسیاری از ما زندگی را بدون استاد شدن در مدیریت خودمان سپری می‌کنیم و محیط کار را جای مناسبی برای تعمق درباره خود نمی‌دانیم. غافل از اینکه کار، بخش مهمی از زندگی همه ماست؛ بنابراین چیزهایی اساسی وجود دارند که نیاز داریم به آنها سر و سامان بدهیم تا بتوانیم از این بخش زندگی خود نهایت استفاده را ببریم. مهارت‌های روزانه مدیران که موضوع بسیار مهمی در عصر امروز است و مدیریت مسیر شغلی نیز دیگر فصولی هستند که در این کتاب 240 صفحه‌ای به چشم می‌خورد.

گزیده و گزین‌گویی نویسنده که در هیچ‌کدام از این زمینه‌ها سخن به درازا نکشانده‌‌است، این کتاب را به گزینه‌ای مناسب برای یافتن راه‌حل بسیاری از مشکلات روزمره مدیریت در شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل می‌کند.

نویسنده سعی کرده‌است تا با کمترین حاشیه رفتن به انتقال بیشترین مفاهیم بپردازد که بسیاری از آنها ریشه در تجربیات فردی خود وی نیز دارند و همین امر محتوای کتاب را ملموس‌تر و قابل‌ باورتر می‌سازد.

در ترجمه کتاب نیز در کنار تلاش برای حفظ امانت، تغییرات بسیار اندکی در برخی مثال‌ها صورت گرفته تا کاری متناسب با روحیه و فرهنگ خوانندگان ایرانی ارائه شود. در ابتدای هر فصل نیز مصرعی از مولانا متناسب با مبحث مربوطه به کار گرفته‌ شده‌است تا خواننده خوش‌ذوق ایرانی که با شعر و ادبیات الفتی دیرینه دارد ارتباط بهتری با کتاب مذکور برقرار کند.

این کتاب نوشته جو اوئن بوده و در نشر سایبان وابسته به هلدینگ دیده‌بان توسط دکتر علیرضا صالحی ترجمه و در قطع جیبی و 240 صفحه منتشر شده‌است.

مطالعه این کتاب به‌عنوان مکملی برای دانش‌آموختگان MBA که نیازمند مرور دروس هستند و نیز برای علاقه‌مندان ورود به این دوره‌ها مفید است. ضمن آنکه به‌عنوان کتابی در زمینه مدیریت دربرگیرنده حوزه‌های اصلی تخصصی برای مدیران کشور است و می‌تواند برای مدیران سازمانی نیز مفید واقع شود.

به‌خاطر داشته‌باشید که MBA شما را در مدیریت یا هیچ رشته فنی دیگری استاد نمی‌کند، اما به شما دیدی کلی در اصول مدیریت شاخه‌های مختلف می‌دهد و دانش ضمنی شما را به دانش عینی تبدیل می‌کند.

با خواندن این کتاب گویی یک دوره فشرده MBA را گذارنده‌اید. لذت خواندن این کتاب را که همه‌چیز درباره MBA بسیار مختصر و مفید در آن آمده‌است از خود دریغ نکنید.

کد خبر 354865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha