همشهری آنلاین: هفته چهاردهم بوندس‌لیگا با پیروزی لورکوزن و مونشن‌گلادباخ خاتمه یافت. بایرن مونیخ در پی شکست لایپزیگ بار دیگر صدرنشین شد. وردر برمن، هامبورگ، اینگولشتات و فرایبورگ نیز از تیم‌های موفق این هفته بودند.

Bundesliga
  • هرتا برلین صفر - وردر برمن یک

هرتا برلین که از تیم‌های موفق فصل جاری محسوب می‌شود، در هفته چهاردهم بوندس‌لیگا شکستی خانگی و غیرمنتظره را تجربه کرد. پایتخت‌نشین‌های برلین در حضور بیش از ۵۱ هزار تماشاگر با نتیجه یک بر صفر از سبزپوش‌های وردر برمن شکست خوردند. بازیکنان برمن در این دیدار چهره‌ای پرتلاش و جنگنده از خود نشان دادند و با تک‌گل ماکس کروزه در دقیقه ۴۱ سه امتیاز مهم به دست آوردند.

  • آینتراخت فرانکفورت صفر - هوفن‌هایم صفر

پیکارهای هفته چهاردهم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۹ دسامبر / ۱۹ آذر) با دیدار آینتراخت فرانکفورت و هوفن‌هایم آغاز شد. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. پیکار این دو تیم قدرتمند به فستیوال "خطا" بی‌شباهت نبود و داور در جریان این بازی نسبتا خشن، یک کارت قرمز و ۷ کارت زرد به بازیکنان فرانکفورت و هوفن‌هایم نشان داد.

  • بایرن مونیخ ۵ - ولفسبورگ صفر

بایرن مونیخ در هفته ۱۴ بوندس‌لیگا موفق شد صدر جدول رده‌بندی را بار دیگر از آن خود کند. سرخ‌پوش‌های مونیخ بعد از ظهر شنبه (۱۰ دسامبر / ۲۰ آذر) اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و با نتیجه ۵ بر صفر "گرگ‌های" بحرانزده‌ ولفسبورگ را درهم کوبیدند. این پیکار در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار شد.

بایرن مونیخ در نزدیک به ۷۰ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت و هم از لحاظ شمار حملات و هم از لحاظ میزان پاس و موفقیت در نبردهای تن به تن بر حریف خود برتر بود. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستاني بایرن مونیخ با زدن ۲ گل از ۵ گل تیمش در این دیدار سهم مهمی در پیروزی مونیخی‌ها داشت.

  • اینگولشتات یک - آر.بی. لایپزیگ صفر

یکی از نتایج غافلگیرکننده‌ هفته ۱۴ در دیدار میان تیم‌های اینگولشتات و آر.بی‌. لایپزیگ حاصل شد. لایپزیگ تا پیش از این دیدار تنها تیم در فصل جاری بوندس‌لیگا بود که طعم شکست را نچشیده بود. اینگولشتات در این دیدار موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان پرقدرت خود بگذرد و سه امتیاز مهم به دست آورد. تک ‌گل این مصاف را روگر در دقیقه ۱۲ بازی با ضربه سر به ثمر رساند.

  • اف ث کلن یک - بوروسیا دورتموند یک

پیکار تیم‌های اف ث کلن و بوروسیا دورتموند نیز یکی از دیدارهای حساس این هفته بود. هر دو تیم در رده‌های بالای جدول به سر می‌برند. نبرد کلن و دورتموند پس از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سفیدپوش‌های کلن در دقیقه ۲۹ با گل رودنوز یک بر صفر از مهمان خود پیشی گرفتند، اما مارکو رویس، ستاره تکنیکی دورتموند در واپسین لحظات بازی گل تساوی را به ثمر رساند تا تیمش با یک امتیاز به خانه بازگردد.

  • هامبورگ یک - آگسبورگ صفر

تیم هامبورگ در دیداري جنجالی موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان جنوبی خود، آگسبورگ بگذرد و به سه امتیاز حیاتی دست یابد. داور در این دیدار ۲ کارت قرمز و ۴ کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داد. گل پیروزی سفیدپوش‌های هامبورگ را کاستیچ در دقیقه ۶۸ به ثمر رساند.

  • فرایبورگ یک - دارمشتات صفر

فرایبورگ نیز از تیم‌های موفق هفته ۱۴ بوندس‌لیگا بود. این تیم در دیدار خانگی با نتیجه یک بر صفر دارمشتات را شکست داد و با کسب سه امتیاز جای خود در رده‌های میانی جدول را تثبیت کرد. گل پیروزی فرایبورگ را پترسن، مهاجم این تیم در دقیقه ۸۶ در پی یک پنالتی بحث‌برانگیز به ثمر رساند.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - ماینتس صفر

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۱۴ بوندس‌لیگا که بعد از ظهر یکشنبه (۱۱ دسامبر / ۲۱ آذر) برگزار شد، تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل ماینتس به بحران خود پایان دهد و نفس راحتی بکشد. تک ‌گل این دیدار را کریستنسن در دقیقه ۷۶ به ثمر رساند.

  • شالکه صفر - بایر لورکوزن یک

پیکارهای هفته چهاردهم بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با دیدار آبی‌پوش‌های شالکه مقابل بایر لورکوزن به پایان رسید. شاالکه که از امتیاز میزبانی برخوردار بود، اگر چه در مجموع تیم برتر میدان بود، اما نتوانست از فرصت‌های خود سود جوید. لورکوزنی‌ها در مقابل توانستند با گل طلایی اشتفان كیسلینگ در دقیقه ۸۹ بازی، پیروز میدان را ترک کنند و با سه امتیاز به خانه بازگردند.

 

کد خبر 355432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha