پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: این مطلب به معرفی باشگاه پانیونیوس یونان یکی از پرسابقه‌ترین باشگاه‌های این کشور می‌پردازد.

پانیونیوس

باشگاه فوتبال پانیونیوس (Panionios F.C) باشگاه فوتبال یونانی در نئااسمیرنی در حومه شهر آتن واقع است. این تیم در حال حاضر در سوپر لیگ یونان رقابت می‌کند. کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی در این تیم بازی می‌کنند.

پانیونیوس تقریباً کل تاریخ خود (به جز ۲ مقطع) را در لیگ دسته اول یونان (در حال حاضر موسوم به سوپرلیگ) حضور داشته است.

ورزشگاه نئااسمیرنی یک استادیوم چند کارکردی در آتن می باشد.این استادیوم در حال حاضر ورزشگاه خانگی باشگاه بوده و برای مسابقات فوتبال فعالیت می کند.این استادیوم در حاشیه جنوبی شهر واقع شده و قلب هواداران تیم می باشد.این استادیوم با گنجایش ۱۱.۷۰۰ نفر در سال ۱۹۳۹ ساخته شد.آنها در سال های ۱۹۷۹و ۱۹۹۸ دو بار قهرمان و چهار بار هم نایب قهرمان جام حذفی یونان شدند.در سال های ۱۹۵۱ و ۱۹۷۱ در سوپر لیگ فوتبال یونان دو بار نایب قهرمان و در سال ۱۹۷۱ هم قهرمان جام بالکان شدند.درسال ۱۹۹۸ در جام برندگان جام اروپا توانستند به مرحله یک چهارم نهایی برسند.

در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در سوپر لیگ یونان رتبه سیزدهم را از آن خود کرد.

باشگاه پانیونیوس در سال ۲۰۱۶پس از تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا به‌خاطر جعل اسناد حقوقی و مالی از شرکت در فصل آینده لیگ اروپا محروم شد.

در سال ۲۰۱۶ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یونان باشگاه پانیونیوس را به‌خاطر آشوب هوادارانش در ورزشگاه خانگی نیوازمیرنا هنگام برگزاری بازی برابر تیم آاِک آتن در چارچوب مرحله پلی‌آف سوپر لیگ این کشور ۵۲ هزار یورو جریمه کرد.


ورزشگاه نئااسمیرنی

جریمه سنگین مالی تیم پانیونیوس با استناد به گزارش‌های ارائه شده از سوی پلیس،کادر داوری و نماینده فدراسیون فوتبال یونان اعمال شده بود. یاران انصاری‌فرد پیش از این در خلال برگزاری فصل گذشته سوپر لیگ یونان با جریمه ۱۲ هزار یورویی به‌خاطر آشوب تماشاگرانش مواجه شده بودند.

انصاری فرد و شجاعی

در سال ۲۰۱۶ سران باشگاه مارینونس اوزونیدیس سرمربی باشگاه را از سمت سرمربیگری این تیم به‌دلیل برخورد زننده با تعدادی از هواداران متعصب این تیم در محل تمرینات و مذاکرات پنهانی با تیم المپیاکوس اخراج و ولادان میلویوویچ صربستانی را جایگزین وی کردند.

ولادان میلویوویچ پیش از این هدایت تیم اومانیای قبرس را بر عهده داشت و پس از دو روز مذاکرات فشرده قرارداد دو ساله‌ای با تیم پانیونیوس منعقد کرد.

جشن تولد ۱۲۷ سالگی پانیونیوس

پانیونیوس با قدمتی ۱۲۷ ساله قدیمی‌ترین تیم فوتبال شهر آتن پایتخت یونان محسوب می‌شود.این باشگاه در۱۴ سپتامبر ۱۸۹۰ تاسیس شد. فوتبالدوستان یونان و رسانه‌های ورزشی این کشور به همین خاطر احترام ویژه‌ای برای تیم پانیونیوس قائل هستند. این تیم حتی قدمت بیشتری نسبت به دیگر تیم‌های پرافتخار یونانی همانند المپیاکوس، پاناتینایکوس و آاِک دارد.

کد خبر 356137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha