پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : باشگاه آلکمار در سال ‌۱۹۶۷ تأسیس شده است. موفقیت‌های باشگاه آلکمار این تیم را به یکی از قطب‌های فوتبال هلند تبدیل کرده است.

باشگاه فوتبال آلکمار

آزد آلکمار (Alkmaar Zaanstreek) یک باشگاه فوتبال هلندی است که در شهر آلکمار هلند قرار دارد و هم اکنون (۲۰۱۶) در لیگ دسته اول این کشور بازی می‌کند.

این تیم در سال ‌۱۹۶۷ تأسیس شد و  نام در ابتدا AZ ۶۷ بود اما در سال ۱۹۸۶ نام تیم به AZ تغییر کرد و تا کنون با همین نام است.

علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی ایران در این تیم بازی می‌کرد که بعد از این تیم به برایتون انگلیس پیوست. در فصل ۸۱-۱۹۸۰ و ۰۹-۲۰۰۸ دوبار قهرمان لیگ برتر فوتبال هلند شدند.

در سال ۱۹۷۸ در ورزشگاه المپیک آمستردام در فینال جام حذفی توانستند با نتیجه یک بر صفر تیم آژاکس را شکست دهند و قهرمان جام حذفی شوند.

ورزشگاه المپیک آمستردام بار دیگر برای آلکمار خوش یمن بود و آنها دوباره تیم مدعی آژاکس را در فینا جام حذفی هلند با نتیجه سه بر یک در هم کوبیدند.

شهر آلکمار

باشگاه آلکمار برای سومین بار توانست در جام حذفی هلند با شکست سنگین ۱-۵ بر باشگاه اوترخت قهرمان جام حذفی شود.

در سال ۱۹۸۱ در فینال جام یوفا بین دو تیم باشگاه فوتبال ایپسویچ تاون و باشگاه فوتبال آلکمار که در تاریخ‌های ۶ مه ۱۹۸۱ و ۲۰ مه ۱۹۸۱ انجام شد تیم فوتبال آلکمار با نتیجه ۵ بر۴ نتیجه را واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

آلکمار

در دوم فوریه سال ۱۹۸۶ بار دیگر باشگاه آلکمار از رسیدن به قهرمانی ناکام ماند و در فینال جام حذفی هلند از تیم پرقدرت آژاکس با نتیجه ۲-۸ شکست خورد.در این دیدار دو گل از گل‌های آژاکس را مارکو فان باستن به ثمر رساند.

سرمربی کنونی آلکمار، جان فن در بروم است که پس از دورانی موفق در اندرلخت بلژیک، راهی این تیم شده است. آخرین باری که آلکمار در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد، به فصل ۱۰-۲۰۰۹ باز می‌گردد که این تیم در گروه H تورنمنت، در حضور آرسنال، المپیاکوس و استاندارد لیژ، چهارم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اگرچه آلکمار در جام یوفا، وضعیت خیلی بهتری را دنبال کرده است. آن‌ها در ده سال اخیر، چهار بار در جمع ۸ تیم پایانی لیگ اروپا حاضر شده‌اند. پس از نایب قهرمانی در فصل ۸۱-۸۰، آلکمار در فصل ۰۵-۲۰۰۴ به نیمه نهایی یوفا رسید و در سال‌های ۰۷-۲۰۰۶، ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۴-۲۰۱۳، به جمع هشت تیم پایانی لیگ اروپا راه یافت. این تیم همچنین چهار بار قهرمان جام حذفی فوتبال هلند شده است که آخرین آن به فصل ۱۳-۲۰۱۲ باز می‌گردد.

در فصل ۱۳-۲۰۱۲ ورزشگاه دکویپ(ورزشگاه خانگی باشگاه فاینورد هلند) واقع در روتردام،میزبان فینال جام حذفی هلند بین دو تیم آلکمار و باشگاه فوتبال پی‌اس‌وی آیندهوون بود،این بازی در نهایت با گل‌های آدام ماهر و جوزی التیدور برای آلکمار به پایان رسید و تیم آلکمار موفق شد با نتیجه ۱-۲ از سد حریفش بگذرد.

جشن قهرمانی جام حذفی هلند

کد خبر 356253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha